انتقاد صریح آیت‌الله استادی: مشکل حجاب از صداوسیما است/ برای تبلیغ رب گوجه فرنگی خانمی می‌آورند که لباس زرد و سرخ دارد

کدخبر: ۲۹۵۸۶۷
اقتصادنیوز: آیت الله استادی با انتقاد از برنامه های صداوسیما گفت: اساس مشکل حجاب از صداوسیما است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آیت‌الله رضا استادی در چهارمین همایش سیدالعابدین امام سجاد (ع) که شامگاه پنج‌شنبه با حضور روحانیون و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، گفت: اساس مشکل ما در بحث حجاب، صدا و سیما است زیرا وقتی رب گوجه فرنگی می‌خواهد تبلیغ کند یا با کسی می‌خواهد مصاحبه کند خانم مجری می‌آورد که لباس زرد و سرخ دارد و امثال اینها که همه اهل علم باید این انتقادها را مطرح کنند تا بلکه صدا و سیما از خواب بیدار شود.

وی افزود: صدا و سیما مستمع میلیونی دارد و هر نفر روزانه دو تا سه ساعت تلویزیون می‌بینند؛ نباید در این مسئله تعارف داشته باشیم؛ آقا فرموده‌اند من به مسئولان صدا و سیما سفارش کرده‌ام ولی ما هم وظیفه داریم که آنقدر بگوییم و بگوییم تا شاید مؤثر واقع شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تمجید از ورزشکارانی که روی پلی در یک کشور دیگر نماز خواندند، تصریح کرد: صدا و سیماست که سبک زندگی مردم را شکل می‌دهد؛ اینکه همه ورزش‌های دختران را در صدا و سیما نشان می‌دهد اثر کار دیگران را خنثی می‌کند و آن وقت انتظار داریم که دختران محجبه شوند.

وی با بیان اینکه همه کارهای اوقاف و سازمان تبلیغات و ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه و امثال آنها یک صدم تأثیر صدا و سیما را ندارد، بیان کرد: البته صدا و سیما برنامه‌های خوبی هم دارد که باید تقدیر کنیم ولی مثلاً تبلیغ می‌کنند که همه کتاب بخوانند در حالی که کتاب خوب خواندن باید تبلیغ شود نه به طور کلی کتاب خواندن تا انسان در مسیر درست قرار بگیرد.

بودجه صدا و سیما نباید با تبلیغ تأمین شود

آیت الله استادی افزود: آیا صدا و سیما باید بودجه‌اش با تبلیغ رب گوجه فرنگی تأمین شود؟! این مسیری که صدا و سیما طی می‌کند دختران و پسران ما را گرفتار می‌کند و وقتی خراب شدند ساختن آن سخت است البته سو قصد هم ندارند ولی نمی‌دانند که چه می‌کنند!

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در خیابان خوب است ولی به شرطی که اثر آن خنثی نشود، به بحث نماز و مدارس اشاره و تصریح کرد: صدا و سیما یک هفته در بحث انتخابات دائماً می‌کوبد و می‌گوید (تبلیغ می‌کند) که لازم است اما چرا در کارهای دینی مثلاً برای مسجد و نماز این کار انجام نمی‌شود! حتی گاهی برنامه‌های خوبی هم که دارد ولی در وسط همان برنامه‌ها، مطالبی نامناسب پخش می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به نوادگان امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان ۱۱ پسر و ۴ دختر داشته که هفت پسر در کتب مطرح هستند؛ اهل بیت (ع) دشمنان زیادی داشته‌اند به گونه‌ای که کسی جرئت نمی‌کرد بگوید من سید هستم.

وی با بیان اینکه تمام سادات حسینی، مرعشی، شبیری و سجادی به امام سجاد برمی‌گردند، افزود: گاهی سوال می‌شود که آیا امامزادگانی که شجره نامه ندارند، می‌شود در مقابرشان زیاتنامه خواند که جواب این است که در همه امامزادگان سال‌ها عبادت و قرآن و توسل صورت گرفته و این مکان‌ها برکت یافته است و در آنجا افرادی از بزرگان و علما و … دفن هستند که مایه برکت هستند و بسیاری از همین امامزادگان ناشناخته وقتی به آنان نذر شده است، مردم حاجت گرفته‌اند و جواب داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید