آلمان: «لاف‌زنی و قلدری» بوریس جانسون باعث عقب‌نشینی اتحادیه اروپا نمی‌شود

کدخبر: ۲۹۵۹۱۲
اقتصادنیوز؛ «نُربرت روتگن»، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فدرال آلمان و هم حزبی «آنگلا مرکل»، در واکنش‌ به اظهارات نخست‌وزیر جدید انگلیس درباره «برگزیت» گفت، لاف‌زنی‌ و قلدری باعث عقب‌نشینی اتحادیه اروپا نمی‌شود.
آلمان: «لاف‌زنی و قلدری» بوریس جانسون باعث عقب‌نشینی اتحادیه اروپا نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «نُربرت روتگن» قانونگذار ارشد آلمانی و هم حزبی صدراعظم این کشور به اظهارات دو روز اخیر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره برگزیت واکنش نشان داد و «قلدری» و «لاف‌زنی»‌های او را رد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رئیس کمیته روابط خارجی «بوندستاگ» (پارلمان فدرال آلمان) در یک پیام توییتری نوشت: «بوریس جانسون عزیز! نه سخنرانی‌های پر از لاف و نه قلدری در اینکه ما اصول و وحدت اتحادیه اروپا را رها کنیم، توفیقی نخواهد یافت».

نُربرت روتگن هم حزبی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان افزود: «ما همچنان به آرامش خود ادامه خواهیم داد. ناراحت کننده است که جانسون هم در الفاظش و هم در کردارش با تعیین یک کابینه حامی برگزیت، در توجه کردن به کشورش و قاره (اروپا) ناکام مانده است».


نربرت روتگن و مرکل

اظهارات این نماینده حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» عضو بوندستاگ در واکنش به مواضع تند این روزهای بوریس جانسون بعد از شروع نخست‌وزیری او مطرح شده است.

جانسون در روزهای اخیر اعلام کرده که او آماده مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر یک توافق جدید در زمینه خروج انگلیس از این اتحادیه است اما اگر توافق نشود او در موعد مقر (۳۱ اکتبر /۹ آبان) کشورش را بدون توافق از اتحادیه خارج خواهد کرد.

پیشتر، سخنگوی اتحادیه اروپا هم اعلام کرده بود که «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در گفت‌و‌گوی تلفنی با جانسون به او گفته بود، توافق موجود بین دو طرف در زمینه برگزیت که در دولت «ترزا می» حاصل شده، بهترین و تنها توافق مورد قبول در اتحادیه اروپا است.

***

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا که به برگزیت موسوم شده، رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می نخست‌وزیر سابق انگلیس بعد از مذاکرات طولانی با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت به یک توافق رسید  اما او علیرغم سه بار ارجاع این توافق به پارلمان کشورش، با رای منفی قانونگذاران انگلیسی مواجه شد و بن بست برگزیت از آن زمان همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید