گرانی چند برابری تعمیر خودروهای داخلی و خارجی

کدخبر: ۲۹۵۹۴۵
​اقتصاد نیوز:گرانی خودروهای داخلی و خارجی باعث شده تا عملا همه صنایع و موارد وابسته به این خودروها نیز سیر صعودی بگیرند و حتی در بعضی از موارد گرانی بعضی از موارد وابسته به مراتب بیشتر از گرانی خود خودروها باشد و هزینه نگهداری و تعمیر خودرو را برای صاحبانشان بسیار بالا ببرد. این روزها مراجعه به تعمیرگاه هزینه بالایی داشته که در ادامه جزئیاتی از این موضوع را می‌خوانید.
گرانی چند برابری تعمیر خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از چرخان، اگر در یکسال اخیر به تعمیرگاه مراجعه کرده باشید متوجه یک موضوع شده‌اید که هزینه همان کارهایی که قبلا انجام می‌دادید حداقل دوبرابر شده و پرداخت هزینه‌های مربوطه برایتان سخت‌تر شده است. اسفناک‌تر اینکه شاید به این نکته هم رسیده‌اید، کیفیت قطعات و کارها نیز همانند قبل نبوده و گرانی دوبرابری خدمات، همزمان با کاهش کیفیت همراه بوده است.

خودروهای داخلیاز سوی دیگر تعمیرکاران نیز از وضعیت فعلی راضی نیستند و در هم صحبتی با آنها به این نکته رسیدیم که با گرانی قطعات و لوازم مصرفی خودرو، عملا مراجعه به تعمیرگاه‌ها نیز کاهش پیدا کرده و مردم برای کاهش هزینه‌هایشان درخواست‌هایی مانند استفاده از لوازم دست دوم و یا سرهم بندی کارها را دارند که در طولانی مدت منجر به افزایش هزینه‌هایشان نیز می‌شود!

وضعیت در سمت مراجعه کنندگان نیز به گونه‌ایست که از عملکرد مکانیک‌ها راضی نیستند و بعضا دیده می‌شود که تعمیر خودروها به دست افرادی سپرده می‌شود که تجربه اندکی در زمینه خودرو داشته و همان هزینه‌های مربوط به کارمزد مکانیک‌های ماهر را برایشان به همراه دارد.

خودروهای داخلییک راننده تاکسی که البته مخارج زندگی خود را از طریق خودروی خود تامین می‌کند نسبت به افزایش قیمت قطعات اعتراض داشته و در مصاحبه‌ای می‌گوید: متاسفانه در وضعیت فعلی هزینه تعمیر خودروها به شدت بالا رفته و حتی بعضی از تاکسی داران هزینه تعمیر خودروی خود را تامین نمی‌کنند. در چندماه اخیر دیگر کسی برای تعمیر قطعه وقت و هزینه نمی‌گذارد و مستقیما به تعویض قطعه اقدام می‌کنند چرا که هزینه تعمیر قطعه و تعویض آن تفاوت چندانی ندارد و به طور کل وضعیت عجیبی در بازار حاکم است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در مدت زمان کوتاهی شاهد چند برابر شدن قیمت قطعات بودیم و نه تنها کیفیت قطعات بالا نرفته که در بعضی از موارد حتی کیفیت خدمات و قطعات کاهش پیدا کرده است.  در حال حاضر تعمیرکار کمتری در بازار وجود دارد و همه تعویض کار شدند و کسی تمایل به تعمیر ندارد! البته در سمت مشتری نیز تمایل برای تعمیر وجود ندارد ولی طبیعتا این تمایل به دلیل هزینه‌های بالای تعمیر است.

علاوه بر وضعیت گفته شده برای خودروهای داخلی، خودروهای چینی وضعیت بدتری دارند و به گفته تعمیرکاران و مشتریان بازار، یافتن قطعات مربوط به خودروهای چینی به چندماه زمان احتیاج دارد و این قطعات به شدت در بازار نایاب شده‌اند. در مورد خودروهای لوکس خارجی نیز به طور کلی بازار خالی از قطعات بوده و با مشقت فراوانی امکان تهیه آن وجود دارد. در مورد خودروهای داخلی نیز اجناس غیر اصلی فراوان شده که نیازمند نظارت نهادهای ذیربط است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید