نخست وزیر جدید انگلیس به اتحادیه اروپا هشدار داد

کدخبر: ۲۹۶۱۲۴
اقتصادنیوز : نخست وزیر جدید انگلیس به اتحادیه اروپا درباره خروج بدون توافق و انجام یک طرفه برگزیت هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، «بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس در سخنانی در شهر منچستر در شمال انگلیس به اتحادیه اروپا درباره خروج بدون توافق هشدار داد.

نخست وزیر جدید انگلیس از اتحادیه اروپا درباره وضعیت مرزهای آینده ایرلند شمالی پس از انجام برگزیت به شدت انتقاد و اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا حاضر به پذیرش خواسته‌های لندن در مورد ایجاد مرزهای کنترلی میان ایرلند شمالی و جنوبی نباشد، لندن بدون هیچ توافقی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس همچنین از اتحادیه اروپا خواسته است تا مذاکره مجدد بر سر توافق برگزیت را که در دوره «ترزامی» به نتیجه رسیده بود، بپذیرد و در غیر این صورت لندن به صورت یکجانبه خروج خود را از اتحادیه اروپا اعلام خواهد کرد.

جانسون در حالی بر ترتیبات مرزی ایرلند شمالی و جنوبی تاکید و اصرار کرده، که ایرلندی‌ها نسبت به ایجاد مرز میان این دو منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند و «لئو وارادکار» نخست وزیر ایرلند گفته است در صورتی که انگلیس بدون حصول توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، ایرلند و ایرلند شمالی به سوی اتحاد پیش خواهند رفت.

این در حالی است که در حال حاضر ایرلند شمالی بخشی از بریتانیا به شمار می‌آید و ایرلند خود دولتی مستقل است، اما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با نارضایتی شهروندان ایرلند شمالی روبرو شده که همچنان خواستار ادامه حضور در اتحادیه اروپا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید