رحمانی فضلی: فعلاً برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قانونی وجود ندارد

کدخبر: ۲۹۶۱۴۰
اقتصادنیوز: وزیر کشور گفت: انتخابات شورایاری ها چند دوره است که در تهران برگزار می شود؛ همیشه هم همین مباحث بوده است که این انتخابات مبنای قانونی ندارد و درست هم هست.فعلاً برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قانونی وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شنبه شب در برنامه نگاه یک در مورد حواشی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در شهر تهران،گفت: انتخابات شورایاری ها چند دوره است که در تهران برگزار می شود؛ همیشه هم همین مباحث بوده است که این انتخابات مبنای قانونی ندارد و درست هم هست.

وی با تاکید بر اینکه که فعلاً برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قانونی وجود ندارد، اظهار داشت:  دوره قبل هم که اجازه پیدا کرد این انتخابات برگزار شد قرار شد که شورای عالی استانها لایحه ای را به مجلس ببرد و در مجلس این موضوع تبدیل به قانون بشود اما علی ایحال شورا آن را مصوب کرده است و وزارت کشور در مورد برگزاری انتخابات کمک می‌کند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: وزارت کشور مسئولیت برگزاری این انتخابات را ندارد و مسئولیت برگزاری با خود شوراها است اما دولت برای این که وزارت کشور بتواند به آنها در مواردی مثل انتظامات و امنیت و تجربیاتی که دارد و بحث انتخابات الکترونیکی مصوبه ای به وزارت کشور داده است.

وی بیان داشت:  وزارت کشور بر اساس مصوبه که دولت داده است به آنها کمک کرده و شورای شهر هم متناسب با مصوبه ای که انجام داده و هیئت تطبیق نیز ایرادی به آن نگرفته است این انتخابات را انجام داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید