چند تحصیلکرده در ایران بیکار هستند؟

کدخبر: ۲۹۶۱۴۱
اقتصادنیوز: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموختگان بیکار در ۲ سال گذشته از تصمیم برای فعالیت ۲۵۰ مرکز فنی و حرفه‌ای به عنوان شتابدهنده استارتاپی با هزینه‌های حداقلی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  محمد شریعتمداری در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد تحولات عمیقی در جهان و به تبع آن در ایران بودیم، که آینده کار و کارآفرینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، لذا برای همگام کردن بستر اقتصاد دانش‌بنیان با این تحولات عمیق، ضرورت دارد تا حرکت‌مان را سریعتر کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ادامه داد: متاسفانه باید قبول بکنیم که فرزندان‌مان برای دنیای آینده تربیت نمی‌شوند و مهارت‌های لازم را فرا نمی‌گیرند و از همین رو باید بر مهارت‌آموزی‌ها و آموزش حرفه‌ای جوانان تمرکز کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموختگان بیکار در سال‌های ۹۵ تا ۹۷، گفت: در خلال این سال‌ها گرچه نرخ بیکاری دانش‌آموختگان کاهش یافته ولی تعداد دانش‌آموختگان بیکار از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر به یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموختگان تربیت شده در سیستم آموزشی ما متناسب با نیازهای کشور آموزش ندیده‌اند.

شریعتمداری با اشاره به تغییر مفاهیم کار و روابط کاری در اقتصاد دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها گفت: امروز با ظهور شرکت‌هایی که به صورت تایم‌شیرینگ فعالیت می‌کنند شاهدیم که نظام تامین اجتماعی، نظام دستمزد و سایر نظامات گذشته جوابگوی این شرایط نیست و باید تطابق کسب و کارهای جدید با این شرایط در حوزه ساعات کار، دستمزد و... حتما اتفاق بیفتد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت استفاده از شیوه‌های جدید تامین مالی، برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها گفت: امروز برای نخستین بار صندوق مالی تامین خورد ذخیره شده با همکاری وزارت تعاون و مجموعه‌های مسئول در حوزه فناوری‌های جدید راه‌اندازی شده است.

وی با اعلام خبر طراحی ۱۸ عنوان استاندارد شغلی در فضای کسب و کارهای نوین، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از میان تمام مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مقرر شده است ۲۵۰ مرکز به عنوان شتاب دهنده استارتاپ‌ها فعالیت کنند و با هزینه‌های حداقلی این اقدام را انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید