در گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» برگزار می‌شود؛ کلاس‌های محمد طبیبیان با موضوع «سرمایه‌داری و عدالت»

کدخبر: ۲۹۶۲۴۲
اقتصادنیوز: محمد طبیبیان، اقتصاددان در دوره «سرمایه‌داری و عدالت» دنیای اقتصاد که در تاریخ پنج‌شنبه 10 مرداد ماه برگزار می شود؛ تدریس خواهد کرد.
در گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» برگزار می‌شود؛ کلاس‌های محمد طبیبیان با موضوع «سرمایه‌داری و عدالت»

به گزارش اقتصادنیوز موضوع این دوره تحول مفهومى و سازمانى«سرمایه دارى» در حدود چند قرن اخیر است. واژه سرمایه یا capital از یک ماخذ غیر عادى  و از قرن سیزدهم شروع شد، از کلمه لاتین capitale به معنى «سر» یا «راس» مشابه آنچه در شمارش احشام به کار مى رود. یعنى دارایى داراى قابلیت تحرک. تحول این کلمه همزمان با تحول یک نظم جدید بوده که گویى طى چند قرن براى خود به دنبال یک نام و نشان بوده است. از زمان تالیف کتاب سرمایه مارکس بود که عبارت capitlist و capitalist mode of production رواج شایسته یافت زیرا او اولین کسى بود که این مفهوم را در چارچوب یک نظام خلق ارزش  داراى معنى یافت و به این ترتیب به چند قرن سردر گمى مفهومى پایان داد، یعنى نظام و سیستم و سازمان اقتصادى که در حال تسلط بر غرب ارو پا و جهان بود نام خود را یافت. از آن پس کلمه سر مایه دارى نیز پیوسته در همین ارتباط به رویکرد هاى مختلفى اطلاق شد.

طبییان112

 علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416  و 09194552346 تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید