توضیح مدیر اورژانس کرمان پیرامون انتشار یک کلیپ در فضای مجازی

کدخبر: ۲۹۶۴۶۰
اقتصادنیوز: امروز کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد فرماندار زرند بین ساعات یک تا ۲ بامداد هفتم مردادماه از مرکز اورژانس ۱۱۵ شهر زرند بازدید کرده و از حضور نداشتن پرسنل در این پایگاه ابراز نارضایتی کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید محمد صابری  رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: فرماندار زرندپس از بازدید از مرکز اورژانس این شهرستان نبود پرسنل را سهل انگاری و ترک محل خدمت و رها کردن پایگاه اورژانس بیان می کند.

 وی ادامه داد: در زمان حضور فرماندار در پایگاه اورژانس، تیم های فوریت های پزشکی مستقر در پایگاه در سطح شهر در حال انجام وظیفه بودند لذا تیم اول از ساعت ۱۲ و ۴۷ دقیقه بامداد که به خیابان فردوس کوچه شماره چهار و تیم دوم از ساعت یک و ۶ دقیقه بامداد به خیابان مدرس کوچه شماره ۲ به منظور انتقال بیمار ۸۵ ساله با کاهش سطح هوشیاری به ماموریت اعزام شده بودند.

صابری  تصریح کرد: نبود پرسنل در پایگاه اورژانس به معنی اعزام شدن برای انجام وظیفه و ارائه خدمت در سطح شهر است و این موضوع در تماس تلفنی نیمه شب به  فرماندار زرند کاملا توضیح داده شد. 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان گفت: همچنین در این کلیپ از رها شدن یک آمبولانس شکایت شده در حالی که توسط مدیر مرکز  فوریت های پزشکی بصورت تلفنی به فرماندار توضیح داده شده است که این آمبولانس به عنوان ذخیره در پارکینگ قرار دارد و در زمان خرابی سایر آمبولانس ها از آن استفاده می شود.

وی افزود: نکته قابل پذیرش در این کلیپ باز بودن درهای اتاق استراحت پرسنل است که به جز وسایل مختصر رفاهی، تجهیزات دیگری در این محل نیست که آن هم به دلیل ماموریت اعلام شده (کاهش سطح هوشیاری مرد ۸۵ ساله) قابل تامل است.

صابری تصریح کرد: لذا  حضور نداشتن پرسنل نیمه شب در محل استراحت خود و حاضر بودن در آن ساعات بامداد و نیمه شب بر بالین بیماران در منزل و ارائه خدمت جای  قدردانی دارد.

وی تاکید کرد: لازم است این اطمینان را به شهروندان بدهیم که اورژانس ۱۱۵ در تمام ساعت شبانه روز فعال و آماده ارائه خدمات است و اصولا ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ محل استراحت پرسنل است و محل ارائه خدمت نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید