پاسخ ذوالنوری به انتقادات درباره دیدارش با سفیر انگلیس

کدخبر: ۲۹۶۵۴۲
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفیر انگلیس چند هفته قبل از بنده درخواست ملاقات داشت که نهایتاً این ملاقات در محل مجلس شورای اسلامی انجام گرفت و موضوعات متعددی در این دیدار مطرح شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص دیدار سفیر انگلیس با خود توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انگلیس نه در محدوده دوستان ما است و نه در خط قرمز ارتباطی ما قرار دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات خود از عنوان انگلیس خبیث استفاده می‌کنند؛ لذا هرجا که به ضرر منافع ملی ما باشد ما به آنان میدان نخواهیم داد لکن به اقتضا و به تناسب منافع ملی و مصالح کشور در مواردی با آنان ارتباط دائر می‌کنیم.

ذوالنوری تأکید کرد: دیدار سفیر انگلیس با اینجانب در شرایطی رخ داد که روابط دیپلماتیک و رایزنی‌های فعالی بین ایران و کشورهای ۴+۱ وجود دارد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفیر انگلیس چند هفته قبل از بنده درخواست ملاقات داشت که نهایتاً این ملاقات در محل مجلس شورای اسلامی انجام گرفت و موضوعات متعددی در این دیدار مطرح شد.

وی توقیف کشتی ایران توسط انگلیس، توقیف کشتی انگلیس توسط ایران، موضوع هسته‌ای، کاهش تعهدات جمهوری اسلامی، و اجرای برجام را از موضوعات مطرح شده در دیدار سفیر انگلیس با خود عنوان و تصریح کرد: انگلیس از ما درخواست داشت که ایران در برجام باقی بماند و این موضع را حفظ کند که در همه این موارد منافع ملی ما خط قرمز مباحث بود و با موضوع مطالبه‌گرانه خواسته‌های نظام اسلامی و ملت ایران را مطرح کردم و در حقیقت موضع ما در این موضوعات طلبکارانه بود و طبیعتاً هم می‌تواند در بهبود شرایط به نفع جمهوری اسلامی و مردم ایران مؤثر باشد.

وی افزود: بعضی‌ها ناآگاهانه و بدون نگاه عمیق به تحلیل و اظهارنظر در این موضوع پرداختند در حالی که اصلاً نمی‌دانند اهداف، مباحث  و خروجی چه بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طبیعتاً کمیسیون امنیت ملی سنگر مجلس شورای اسلامی در روابط خارجی است و بعد از این هم سفرای دیگر کشورها نیز درخواست ملاقات داشته و خواهند داشت، ما که نمی‌توانیم جایگاهی را که باید از حقانیت، مظلومیت و منافع و مصالح کشور و مردم دفاع کند را ببندیم، بدیهی است که بستر این نقش آفرینی با برقراری ارتباطات در چارچوب خطوط قرمز نظام و تکیه بر سه اصل حکمت، عزت و مصلحت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید