اولین واکنش وکیل نجفی به حکم قصاص

کدخبر: ۲۹۶۵۶۲
اقتصادنیوز؛ حمید گودرزی، یکی از وکلای محمدعلی نجفی در نخستین واکنش به اعلام رسمی حکم قصاص برای موکلش گجت که به رای صادره مبنی بر حبس و قصاص موکلش اعتراض خواهد کرد.
اولین واکنش وکیل نجفی به حکم قصاص

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ حمید گودرزی در این باره اظهار کرد: طبیعتا به عنوان وکیل مدافع آقای نجفی و در راستای وظیفه وکالتی نسبت به دادنامه صادره اعتراض می‌کنیم. طبق مقررات ظرف 20 روز فرصت داریم تا مراتب فرجام خواهی را به دادگاه تقدیم کرده و خواستار ارسال پرونده به دیوان عالی کشور شویم.

وی افزود: امیدوارم دیوان عالی کشور با پذیرش اعتراضات ما و نقض دادنامه صادره راه را برای اجرای عدالت قضایی هموار سازد.

گودرزی درباره اینکه موکلش در اتهام «نگهداری سلاح غیر مجاز»  به دو سال حبس محکوم شده است، گفت: مطابق تبصره 2 ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، اگر کسی سلاحش را به مراجع ذی صلاح تقدیم کند و مجازات قانونی‌اش حبس درجه شش باشد، باید دو درجه تخفیف به او داده شود که موکل ما هم خودش را به اداره آگاهی تسلیم کرده و  هم سلاحش را روی میز اگاهی گذاشته است و به همین جهت مشمول تبصره می‌شود و اعتقاد داریم که باید از مساعدت تخفیف قانونی  برخوردار شود.

وی افزود: از آنجا که امروز رای به ما ابلاغ شده، باید رای را مطالعه کنیم و ظرف هفته‌های آینده اعتراض‌مان را ثبت می‌کنیم. 

بر اساس این گزارش، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز (سه شنبه) 8 مردادماه از صدور حکم قصاص برای محمدعلی نجفی خبر داد.

دادگاه محمدعلی نجفی

میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی  شهردار سابق تهران- صبح روز سه‌شنبه ۷ خردادماه با شلیک گلوله به قتل رسید. عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود برای قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

۱۳ خردادماه کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» صادر شد.

سه جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد.

طبق اعلام علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران، اتهامات محمدعلی نجفی «قتل عمد میترا استاد»، «حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز»  و «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی)» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید