برادر امیر قطر خبرداد:

پایان قریب‌الوقوع محاصره قطر

کدخبر: ۲۹۶۶۱۴
برادر امیر قطر در توییتی از پرواز قریب‌الوقوع هواپیماهای این کشور در تمام آسمان منطقه خبر داد؛ مسئله‌ای که برخی آن را به منزله نزدیک شدن پایان محاصره دو ساله قطر قلمداد کردند.
پایان قریب‌الوقوع محاصره قطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «خلیفه بن حمد»، برادر امیر قطر از احتمال بازگشایی تمام آسمان منطقه به روی شرکت ملی هواپیمایی این کشور خبر داد.

او سه‌شنبه (هشتم مرداد) در حساب کاربری توییتر نوشت: «ما در [دور زدن] محاصره قطر موفق شدیم و به زودی هواپیماهای ما فراز همه حریم هوایی [منطقه] به پرواز خواهد درآمد».

قطر بیش از دو سال است که از سوی کشورهای عربی خلیج فارس و مصر، موسوم به محور سعودی یا کشورهای تحریم کننده دوحه محاصره شده است.

کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین پانزدهم ژوئن 2017 (۱۵ خرداد ۹۶) به دنبال انتشار اظهارات منتسب به امیر قطر در رسانه‌های این کشور که از سیاست‌های برخی در منطقه انتقاد کرده و خواهان حمایت از گروه‌های مقاومت شده بود، روابط خود با قطر را قطع کردند و برای ازسرگیری این روابط شروطی را تعیین کردند که با مخالفت دوحه مواجهه شد.

محور سعودی طی این مدت با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، دست به تحریم اقتصادی علیه قطر زد و آسمان‌های خود را بر روی شرکت‌ هواپیمایی قطری که از جمله شرکت‌های مسافربری معروف در دنیا است، بست.

عربستان سعودی حتی پا را از این فراتر گذاشت و طرح ایجاد کانال آبی «سلوی» در مرزهای مشترک خود با قطر را مطرح کرد. طرحی که با اجرای آن، این کشور ارتباط زمینی خود به شبه جزیره عربستان را دست داده و به جزیره‌ای تبدیل خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید