فروش حیرت انگیز فیلم شیرشاه

کدخبر: ۲۹۶۷۳۸
​اقتصاد نیوز:فیلم شیرشاه (The Lion King) جدیدترین اثر بلاک باستری دیزنی هم از مرز فروش یک میلیارد دلار عبور کرد تا سال فوق العاده این شرکت کامل‌تر شود.
فروش حیرت انگیز فیلم شیرشاه

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، فیلم شیرشاه یکی دیگر از بازسازی‌های آثار کلاسیک دیزنی توانست همانند فیلم علاءالدین (Aladdin) یک میلیاردی شود و این بدین معناست که کارتون‌های خاطره انگیز هنوز هم قدرت جذب مخاطب دارند.

مدتی قبل، فیلم دامبو (Dumbo) بر روی پرده رفت و در نهایت 352 میلیون دلار فروخت. این برای دیزنی نگران کننده به نظر می‌رسید اما با موفقیت لاین کینگ و علاءالدین می‌توان گفت که این شرکت همچنان در مسیر درستی پیش می‌رود. فیلم علاءالدین حتی فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست به پرفروش‌ترین فیلم پرونده هنری ویل اسمیت تبدیل شود.

تقریبا همه می‌دانستند که The Lion King یک موفقیت بزرگ خواهد بود. دیزنی با کارتون‌هایش توانست یک تحول بزرگ در دهه 90 ایجاد کند و انیمیشن شیرشاه را می‌توان یک نقطه عطف به حساب آورد. همه منتظر بودند تا شخصیت‌های مورد علاقه خود را یک بار دیگر بر روی پرده نقره‌ای ملاقات کنند و همین کافی بود که علارغم دریافت نقدهای متوسط و منفی، این فیلم بتواند باکس آفیس بین المللی را تکان دهد و به فروش نجومی دست پیدا کند.

طبق اخبار منتشر شده، فیلم شیرشاه از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کرده و پنجمین فیلم سال 2019 به حساب می‌آید که این کار را انجام می‌دهد. فراموش نکنید که هر 4 فیلم قبلی نیز از شرکت دیزنی بوده‌اند. این را هم باید اضافه کرد که این چهارمین اقتباس سینمایی دیزنی از آثار کلاسیک‌اش است که یک میلیاردی می‌شود.

هر دو فیلم علاءالدین و شیرشاه برای کسانی که در دهه 90 میلادی بزرگ‌ شده‌اند، خاطره انگیز هستند و عنصر نوستالژی کافی بوده تا آن‌ها به سوی سالن‌های سینما سرازیر شوند. اگر چه هیچ کدام از این آثار نتوانستند در حد و اندازه نسخه‌های انیمیشنی ظاهر شوند و آن جادوی خالص قدیمی دیزنی را نداشتند اما مخاطبان کنجکاو بودند که این آثار را در یک فرمت جدید و مدرن تماشا کنند. قسمت جدید مرد عنکبوتی نیز اخیرا توانست یک میلیاردی شود و سیر موفقیت‌های دنیای سینمایی مارول را ادامه دهد.

باکس آفیس سال 2019 کاملا به تسخیر دیزنی در آمده است و آن‌ها جایگاه‌های اول تا پنجم را در اختیار دارند اما این پایان کار نیست. با اکران انیمیشن فروزن 2 و فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر باید منتظر موفقیت‌های بیشتری از این شرکت باشیم. تعجب‌آور نیست که در نهایت، 70 درصد لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019 از آن دیزنی باشد.

در بازسازی لایو اکشن شیرشاه، صداپیشگانی همچون دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، چیویتل اجیوفور، ست روگن، بیلی ایکنر و بیانسه حضور دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید