دولت ترامپ احتمالا مجوز اقامت هزاران پناهجوی سوری را لغو می‌کند

کدخبر: ۲۹۶۸۶۹
اقتصادنیوز: در صورتی که وزارت امنیت داخلی آمریکا، مجوز اقامت موقت حدود 7000 پناهجوی سوری ساکن این کشور را تمدید نکند، آن‌ها با خطر اخراج روبرو می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، این احتمال وجود دارد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به وضعیت قانونی هزاران سوریه‌ای ساکن این کشور خاتمه دهد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندت»، آمریکا به حدود ۷۰۰۰ پناهجوی سوریه‌ای، وضعیت موقت تحت حفاظت اعطا کرده اما اعتبار این مجوز قانونی ۳۱ سپتامبر (۸ مهر) به اتمام می رسد.

اگر دولت آمریکا تا پایان امروز (پنجشنبه) درخصوص تمدید این مجوزها اقدام نکند؛ این پناهجویان به‌صورت خودکار حق اقامت خود را از دست می‌دهند.

اگر وزارت امنیت داخلی آمریکا این مجوزها را تمدید نکند پناهجویان سوری ناچار خواهند بود آمریکا را ترک کنند.

«منظر شاکلی» ۲۳ ساله، پناه‌جوی سوری ساکن آمریکا و دانشجوی رشته دندان‌پزشکی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت: «نگرانی و عدم اطمینانی که همواره در پس ذهن شما قرار دارد اضطراب‌آور است و زندگی با آن دشوار است».

وزارت امنیت داخلی آمریکا اولین بار سال ۲۰۱۲ و در پی بروز ناآرامی‌های داخلی در سوریه، به پناهجویان سوری اجازه ورود به خاک این کشور را داد.

دولت ترامپ از آگوست سال ۲۰۱۶ دیگر به هیچ پناهجوی سوری مجوز ورود به آمریکا را صادر نکرد.

این درحالی است که آمریکا با حمایت مداوم از نیروهای مخالف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، درگیری‌ها در این کشور را تشدید کرد. همچنین حمایت پنهانی دولت آمریکا از تروریست‌های داعش در عراق و سوریه بر پیچیدگی اوضاع در این منطقه افزود و موجب شد تنش و درگیری در این کشور سال‌ها ادامه پیدا کند.

با این حال دولت سوریه توانسته است با کمک کشورهایی نظیر روسیه و ایران، بر بخش عظیمی از سرزمین‌های این کشور مسلط شود و امنیت نسبی را به این مناطق برگرداند.

«الیزابت وارن»،‌ «برنی سندرز»، «کامالا هریس» و «کوری بوکر»، چهار کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در نامه‌ای به دولت آمریکا نوشتند: «درگیری مسلحانه و شرایط غیرعادی بر سوریه حاکم است و بازگشت بی‌خطر [به این کشور] را غیرممکن می‌سازد».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید