واکنش روسیه به تحریم ظریف؛ دیپلماسی آمریکایی فقط تحریم را بلد است

کدخبر: ۲۹۶۹۷۴
اقتصادنیوز؛ ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت‌خارجه روسیه تحریم ظریف از سوی آمریکا را نشانه بن بست در سیاست خارجی امریکا دانست.
واکنش روسیه به تحریم ظریف؛ دیپلماسی آمریکایی فقط تحریم را بلد است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ماریا زاخارووا در پاسخ به سوالی در خصوص دیدگاه دولت روسیه در خصوص تحریم وزیر امور خارجه ایران توسط دولت امریکا اعلام کرد:به نظرم تنها چیزی که دیپلماسی امریکایی بلد هست، اعمال تحریم است . اگر از الفاظ دیپلماتیک استفاده نکنیم، و شرایط را آنطور که هست تفسیر کنیم، ایالات متحده دارد خودشان را به بن بست می کشاند.

 این دیپلمات ارشد روس ادامه داد : آمریکایی هایی  خودشان مانع استفاده خودشان از یک خط وسیع منابع و ابزارهای دیپلماتیک برای حل موضوعات و مشکلات مختلف شدند؛ با باقی گذاشتن تنها یک ابزار در قالب تحریم. این ابزار کار نمی کند، هیچ جا خودش را نشان نداده و همه جا هم خودش را بی اعتبار کرده و هم آن کسانی را که به تبعیت آن پرداخته بودند. 

وی افزود :زمانی که یک دولت به تمامی معنا عظیم و بزرگ از تحریم‌های یکجانبه استفاده می کند به عنوان وسیله ای برای حل مشکلات، این به عنوان عدم توانمندی برای استفاده از سایر ابزارها تعریف می شود. سوال بزرگ این است که چرا دیپلماسی امریکایی در این مسیر که کاملا به بن بست می خورد حرکت می کند؟شاید شما به عنوان خبرنگار می بایست این سوال را از طرف امریکایی بپرسید؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید