بارش باران در 9 استان

کدخبر: ۲۹۷۰۷۲
اقتصاد نیوز: سازمان هواشناسی از باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز در ۹ استان کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز در سواحل دریای خزر به خصوص در استان گلستان،‌ دامنه‌های ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در برخی ساعات رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در برخی مناطق هرمزگان و با احتمال کمتر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رشد ابر و رگبار پراکنده همراه با صاعقه روی می‌دهد.

امروز همچنین در وساحل دریای خزر دمای هوا 3 تا 5 درجه کاهش می‌یابد. در بعدازظهر و اواخر امشب در استان‌های قم،‌ قزوین، البرز، مرکزی، شرق یزد، جنوب استان‌های سمنان، تهران و شمال و شرق اصفهان گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک  و کاهش دید افقی پیش‌بینی شده است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو ارامی انتظار می‌رود و دما در نوار شمالی کشور افزایش خواهد یابد. سازمان هواشناسی کشور  اعلام کرد در این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رشد ابرهای همرفتی و رگبار و صاعقه پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر روز دوشنبه 14 مرداد با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی، بارش باران و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود که شدت آن در استان گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید