عجیب ترین شیوه های به رخ کشیدن ثروت

کدخبر: ۲۹۷۱۳۰
​اقتصاد نیوز:در گذشته، چیزهایی را نشان دهنده ی طبقه اجتماعی افراد می دانستند که امروزه دیگر آن معنی را ندارند. این تغییر و تحولات درمورد نمادهای طبقه اجتماعی به نوع تلقی جامعه از این نمادها مربوط می شود. اگر تعداد کافی ای از افراد یک طبقه ی اجتماعی دنبال کردن یک ترند، انجام یک فعالیت یا استفاده از برندی را در پیش بگیرند، می توانند معنای پیامی که هر کدام این موارد دارند را تغییر دهند.
عجیب ترین شیوه های به رخ کشیدن ثروت

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزیاتو، اما فقط تأثیرات اجتماعی نیست که نمادهای طبقه اجتماعی را دستخوش تغییر می کند؛ بافت فرهنگی و اقتصادی هم در شکل گیری این نمادها مؤثر است. برای مثال، در جایی که هزینه های زندگی بالا باشد، داشتن فرزند زیاد خود نشان دهنده ی ثروت زیاد است یا شهری را تصور کنید که خرید خانه در آن کار دشواری باشد، بنابراین داشتن یک خانه نشان می دهد که شما از طبقه ی اعیان هستید.

در حقیقت فقط داشتن هواپیماها و قایق های تفریحی شخصی و ساعت های رولکس نیست که ثروتمند بودن یک شخص را نشان می دهد، بلکه این نمادها در هر کشوری می تواند متفاوت باشد. در ادامه به نمادهای ثروت در کشورهای مختلف دنیا می پردازیم.

 

۱- در شهر نیویورک که بزرگ کردن بچه در آن هزینه ی بالایی دارد، داشتن یک خانواده ی پرجمعیت می تواند نشانه ی ثروت باشد

برای مادران ثروتمند نیویورک، که به ویژه هزینه های بزرگ کردن بچه در آن بالا است، داشتن یک خانواده ی پرجمعیت، نشانه ی ثروت محسوب می شود.

در گذشته داشتن فرزند زیاد کاری دیوانه وار یا بر اساس اعتقادات مذهبی محسوب می شد، اما حالا در شهر نیویورک تنها معنی آن، ثروتمند بودن است.

بچه ها نه فقط نشان دهنده ی تعلق داشتن به طبقه ی اعیان جامعه هستند، بلکه فرصتی برای مادران محسوب می شوند تا خود را بیارایند و به هویت خود شکل دهند. برای مثال، مادران محله ی آپر ایست ساید منهتن، مدال های کوچکی به گردن خود می آویزند که حرف اول اسم فرزندشان روی آن حک شده و به ازای هر فرزند خود یک انگشتر به دست می کنند.

 

۲- کمبود ملک در شهر سنگاپور باعث شده داشتن خانه به نمادی از ثروت تبدیل شود

در سنگاپور، محدودیت ملک باعث شده داشتن یک خانه نشان دهنده ی تعلق داشتن به طبقه ی ثروتمندان باشد. میلیاردرها میلیون ها دلار برای خرید خانه های تک واحدی در محله های دنج و اعیانی شهر سنگاپور مثل اورچرد رود و هالند ویلج خرج می کنند.

داشتن ملک در سنگاپور یک امتیاز محسوب می شود، چون در این دولتشهر ملک با ارزش ترین سرمایه به شمار می رود. ظرف پنج دهه ی گذشته، قیمت ملک در سنگاپور افزایش چشمگیری داشته. همین مسأله باعث بیشتر شدن ثروت نسل های قدیمی تر شد.

خاص ترین خانه های سنگاپور که در دسته بندی «بنگله های کلاس بالا» قرار می گیرند، معمولاً دست کم ۱،۳۹۳/۵ متر مربع وسعت دارند. فقط حدود ۲،۷۰۰ مورد از این خانه ها در جزیره ی سنگاپور وجود دارد و تنها آن ۵ درصد جامعه ی سنگاپور که بیشترین درآمد را دارند استطاعت خرید این خانه ها را دارند. قیمت هر فوت مربع (حدود ۰/۰۹ متر مربع) این خانه ها، دست کم ۱،۱۹۰ دلار است.

 

۳- ثروتمندان هندی با خرید خانه در لندن ثروت خود را به رخ می کشند

طبقه ی ثروتمند هند به خرید خانه های گران قیمت در شهر لندن روی آورده اند. منطقه ی اعیانی میفر، یکی از محبوب ترین محله های شهر لندن برای خریداران هندی است.

اما داشتن خانه در محله ی میفر به مرور زمان به نمادی از ثروت تبدیل شده. تا قبل از سال ۲۰۱۵، یک خانواده ی چهار نفره ی هندی قادر بود فقط ۴۰۰ هزار دلار از کشور خارج کند، اما در همان سال، بانک مرکزی هند دست به تغییراتی زد که این محدودیت را به یک میلیون دلار افزایش داد.

 

۴- داشتن ماشین لوکس در روسیه اهمیت زیادی دارد

ماشین های لوکس از گذشته در بسیاری از نقاط دنیا نشانه ی ثروت بوده اند، اما در کشور روسیه اهمیت ویژه ای دارند.

داشتن ماشین لوکس چنان اهمیتی برای روس ها دارد که آن ها حاضرند برای بقیه ی امور زندگی خود کمتر خرج کنند تا پول بیشتری برای چنین ماشین هایی بپردازند.

در حقیقت بعضی از آن ها در آپارتمان های مشترک و بسیار فقیرانه زندگی می کنند اما در عین حال، یک ماشین لوکس دارند. این افراد معتقدند دیگران رانندگی کردن آن ها را می بینند نه نحوه ی زندگی کردن شان را.

 

۵- طبقه ی ثروتمند بریتانیا علاقه ی زیادی به پرستارهای بچه ی کالج نورلند دارند

پرستارهای آموزش دیده ی کالج نورلند، که یک مدرسه ی مشهور آموزش پرستاری بچه در اروپا است، به ویژه محبوبیت زیادی در میان خانواده های اعیان سرتاسر دنیا دارند، تا جایی که به یکی از نمادهای ثروتمند بودن تبدیل شده اند.

این پرستارها به ویژه طرفداران زیادی در بریتانیا دارند که خود کالج نورلند هم در آن قرار دارد. خانواده های ثروتمند بریتانیایی برای مراقبت از کودکان خود از این پرستارهای بچه استفاده می کنند. درآمد فارغ التحصیلان این مدرسه در لندن بین ۳۶،۴۹۳ دلار تا ۵۸،۵۵۲ دلار و در خارج لندن بین ۴۸،۷۹۳ دلار تا ۸۴،۳۴۳ دلار است.

پرستارهای نورلند از روی یونیفورم مخصوص شان قابل تشخیص هستند، یک پیراهن یا شلوار قهوه ای رنگ، کفش های قهوه ای و جوراب شلواری های تیره. حتی پرستارهای کودکان خاندان سلطنتی بریتانیا هم از فارغ التحصیلان کالج نورلند هستند.

 

۶- در امارات متحده عربی شاهین ها نمادی از ثروت هستند

شاهین پرانی جایگاه ویژه ای در فرهنگ کشور امارات و بعضی از دیگر کشورهای خاورمیانه دارد چون ساکنان آن ها در گذشته برای شکار غذا از این پرندگان استفاده می کردند.

در امارات، مربیان شاهین ها، پرندگان خود را برای یک شرکت در یک مسابقه کشوری تربیت می کنند که این کار می تواند به ازای هر پرنده ۶۰ هزار دلار هزینه داشته باشد. برنده ی این مسابقه می تواند تا ۷ میلیون دلار جایزه بگیرد. این پرندگان گران قیمت مانند ماشین های اسپورت گران اروپایی، نشان دهنده ی ثروتمند بودن صاحبان شان هستند.

این پرندگان در کشور امارات چنان جایگاهی دارند که پاسپورت مخصوص به خودشان را دارند و اجازه دارند در کابین های هواپیماهای بعضی خطوط هواپیمایی خاورمیانه پرواز کنند.

 

۷- در چین لوگوی برندهای مشهور را نشانه ی ثروتمند بودن می دانند

ترند استفاده از لوگوی برندهای لوکسی مثل لویی ویتون و گوچی در ظاهر خود، در کشورهای غربی دوباره رواج پیدا کرده اما این مسأله در چین رشد ویژه ای داشته. ده سال قبل، در چین استفاده از لباس ها و اکسسوری هایی که لوگوی بزرگ برندهای مشهور روی آن ها باشد را کسر شأن می دانستند اما حالا این مسأله را نمادی از تعلق داشتن به طبقه ی اعیان می دانند.

علاقه ی شدید چینی ها به لباس های هیپ-هاپ و خیابانی، به شکل گیری این ترند در چین کمک کرده. استفاده از لباس های لوکس در پوشش های خیابانی، محبوبیت زیادی در میان ثروتمندان سراسر دنیا پیدا کرده اما این مسأله در چین منشأ دیگری دارد. ریالیتی شوی محبوب کشور چین به نام The Rap of China باعث بیشتر شدن محبوبیت برندهای پوشاک خیابانی شد و این برنامه ی تلویزیونی تبدیل به بزرگ ترین محل معرفی و تبلیغ فرهنگ هیپ-هاپ و پوشش خیابانی در کشور چین شد.

استفاده از لباس ها و اکسسوری های لوگو دار، میزان خوشبینی اقتصادی خریداران را هم نشان می دهد. به همین دلیل است که برندهای مشهور یک بار دیگر در میان خریداران ثروتمند چینی محبوبیت پیدا کرده اند، چون آن ها نسبت به آینده ی کشور و حساب های بانکی شان خوشبین هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید