۲ طلای ایران در ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان

کدخبر: ۲۹۷۱۸۱
اقتصادنیوز: امیررضا ده‌بزرگی و شاهرخ میکائیلی به مدال طلای اوزان ۴۸ و ۱۱۰ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در بلغارستان دست یافتند و ۳ نماینده دیگر ایران از رسیدن به مدال بازماندند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد که در پایان امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۴۸ کیلوگرم و شاهرخ میکائیلی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم با شکست تمامی رقبا به مدال طلا دست یافتند.

نتایج مسابقات نمایندگان ایران در ۵ وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن ۴۸ کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در مصاف با اولگ خلیل‌اف از اوکراین با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر از سد علی بک امیراوف از روسیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل یربول کامالیف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. ده‌بزرگی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر یک ضیاء باباشوف از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

 

در وزن ۵۵ کیلوگرم سجاد عباس‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۲ مقابل سوران آقاجانیان از ارمنستان پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عمر بودایف از روسیه با نتیجه ۱۴ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر روس مقابل کشتی‌گیر هندی در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت و دوازدهم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم حجت رضایی در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر الکساندر سولووی از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر از سد گئورگیوس بارابانوس از سوئد گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. رضایی در این مرحله خاسی حسن‌لی از جمهوری آذربایجان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل شروز اوچیلوف از تاجیکستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۸ مقابل آرمان خاچیکیان از ارمنستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم کامران ارقش در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد یوسوف قولباشی از ترکیه گذشت. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ریونوسوکه کاوا ایچی از ژاپن را مغلوب کرد. ارقش در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر صفر احمد باتاژیف از روسیه را پشت سرگذاشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ارقش در این مرحله در مصاف با میکیتا الیکسیف از اوکراین با نتیجه ۹ بر صفر شکست خورد و راهی دیدا رده‌بندی شد. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل ویگن نازاریان از ارمنستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم شاهرخ میکائیلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر گریگوریوس کونتوونیسیوس از یونان را شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر شویی کاوامورا از ژاپن را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل آدولف بازو از مجارستان با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. میکائیلی در این دیدار در مصاف با رازمیک کوردیان از ارمنستان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با ۷۰ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های ارمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و هند به ترتیب با ۵۴، ۵۳، ۴۶ و ۴۵ امتیاز در جایگاه‌های دوم تا پنجم هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید