استقبال اتحادیه پارلمانی عرب از توافق سیاسی در سودان

کدخبر: ۲۹۷۲۰۶
اقتصادنیوز:اتحادیه پارلمانی عرب توافق شورای بین نظامی انتقالی و انقلابیون سودان را گامی مهم برای تامین ثبات و امنیت در این کشور دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی گزارش داد، اتحادیه پارلمانی عرب در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از توافق شورای نظامی انتقالی و ائتلاف اصلی مخالفان در سودان بر سر "اعلامیه قانون اساسی" اعلام کرد: حمایت‌ کامل و لازم از نهادهای سودانی در دوره انتقالی انجام خواهیم داد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: توافق مذکور گام مهمی در راستای مطالباتمردم سودان برای تامین ثبات و امنیت و پایان دوره انتقالی است. تمام طرف‌ها از این توافق برای موفقیت روند سیاسی حمایت کنند.

محمد حسن لبات، نماینده اتحادیه آفریقا و میانجی مذاکرات میان دطرفین در سودان گفته است: شورای نظامی انتقالی و ائتلاف نیروهای "آزادی و تغییر" سودان بر سر "اعلامیه قانون اساسی" به توافق کامل رسیدند".

آنها دیروز برای رفع نواقض توافق‌نامه با هم دیدار کردند. نیروهای ارتش سودان 3 ژوئن 2019 به تجمع معترضان مخالف با کودتا در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور حمله کردند.

بر اساس گزارش شاهدان عینی در خارطوم، تعداد زیادی از سربازان ارتش این کشور منطقه ای که مخالفان سودانی از روز 6 آوریل در آن تحصن و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند را محاصره کردند.

در پی آن نیز صدای تیراندازی از این منطقه شنیده و ستون هایی از دود به آسمان بلند شد. حزب مخالف کنگره مردمی سودان اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور به متحصنان در شهر النهود یورش برده و چادرهای آنان را تخریب کرده اند.

به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش روز 11 آوریل سال جاری نهادهای دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور از جمله عمر البشیر، رئیس جمهور را بازداشت کردند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید