ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و روسیه

کدخبر: ۲۹۷۴۹۵
اقتصادنیوز : مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در راستای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی به دنبال ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و روسیه هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حمیدرضا آبایی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید سرکنسول روسیه از بنادر و دریانوردی بندرانزلی، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد مراودات بندرانزلی با کشور روسیه است.

وی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های بندری تأکید کرد و گفت: مهمترین چیزی که در بندرانزلی باید به آن توجه شود استفاده از تجهیزات به روز و زیرساخت‌های مناسب با فعالیت‌های تجاری کشورهای حاشیه خزر است.

آبایی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بندرانزلی باید بتوانیم در شرایط تحریم از ظرفیت کشورهای همسایه به ویژه روسیه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری با قزاقستان و آستراخان در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان قرار دارد، تصریح کرد: مشکلاتی در زمینه حمل و نقل دریایی وجود دارد که از سوی وزارتخانه در حال پیگیری است تا کشتی‌های ایرانی بتوانند بدون دغدغه اجازه تردد به تمام بنادر کشورهای حاشیه خزر را داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه تلاش می کنیم تا شرایط لازم برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در خزر آسان شود، گفت: در همین راستا بهره‌گیری از کشتی‌های رورو در خزر بیش از گذشته ضرورت می یابد.

آبایی با اشاره به لزوم وجود بندر متقارن برای ارائه خدمات در روسیه و همچنین همکاری متقابل با یکی از بنادر ایران، افزود: با وجود بندر متقارن، کشتی‌ها از سرگردانی رهایی یافته و کالاها با سهولت بیشتری به مقصد می رسمد.

وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای افزایش نقش آفرینی در خزر به دنبال ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران و روسیه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ادامه داد: آمادگی کمک از سوی بنادر گیلان به بنادر کشورهای لنداک در حوزه آسیای قفقاز وجود دارد در این زمینه تنها نیازمند حمایت روسیه برای تسهیل شرایط کشتیرانی در خزر هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید