در رابطه با استقرار موشک‌های آمریکایی؛

قول پوتین برای پاسخ متقابل به واشنگتن

کدخبر: ۲۹۷۵۴۶
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که در رابطه با استقرار موشک های آمریکایی پاسخی متقابل خواهد داد.
قول پوتین برای پاسخ متقابل به واشنگتن

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه، در رابطه با خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد گفت: واشنگتن از بهانه ای ساختگی برای این کار استفاده کرده و قول داده است که به روش متقابل به توسعه موشک های آمریکایی ها پاسخ دهد.

وی گفت: روسیه متاسف است که آمریکا با بهانه ساختگی و خروج یکطرفه از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، یکی از توافقنامه های بنیادین در حوزه کنترل تسلیحات را نابود کرد و خطرات اساسی برای همه ایجاد کرد. تأکید می کنم که مسئولیت آنچه اتفاق افتاده است کاملاً مربوط به طرف آمریکایی است.

پیشتر نیز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرده بود که پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) به خاطر آمریکا به پایان رسیده و مسئولیت این اقدام را متوجه آمریکا دانست.

اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در سال 1987 پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) را امضا کردند و طرفین متعهد شدند که تمام موشکهای بالستیک زمینی و کروز را با برد متوسط ​​و کوچک از بین ببرند. در اکتبر سال 2018 ، ترامپ از خروج واشنگتن به دلیل "عدم رعایت" مسکو به تعهدات خبر داد، اما طرف آمریکایی شواهدی ارائه نکرد. در سال 2019، روسیه نیز در واکنش به اقدامات ایالات متحده، مشارکت خود در پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) را به حالت تعلیق درآورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید