گزارش سی ان ان از مصاحبه مطبوعاتی ظریف

کدخبر: ۲۹۷۶۰۵
اقتصادنیوز: شبکه تلویزیونی سی ان ان روز سه شنبه درگزارشی از پیامدهای تحریم محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از سوی آمریکا اعلام کرد که رفتار واشنگتن روز به روز راههای منتهی به دیپلماسی و مذاکره را با شکست مواجه می سازد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این شبکه تلویزیونی به مصاحبه روز گذشته ظریف با خبرنگاران در تهران اشاره کرد و نوشت: وزیر خارجه ایران، پس از آن تحریم شد که دعوت ملاقات با ترامپ در کاخ سفید در ماه جولای را رد کرد .

براساس این گزارش؛ ظریف روز گذشته گفت که در جریان  سفر ماه گذشته به سازمان ملل متحد، وی با چندین سناتور و نماینده کنگره آمریکا ملاقات داشته است، به وی گفته شد که اگر دعوت کاخ سفید را بپذیرد، می توان از تحریم وی چشم پوشی کرد .

دکتر ظریف روز گذشته گفته بود که در سفر اخیر خود به نیویورک به وی اعلام شده بود که اگر این پیشنهاد را نپذیرد ممکن است که تحریم شوم و خوشبختانه آن را نپذیرفتم.

محمد جواد ظریف روز گذشته (دوشنبه 14تیرماه) در نشست خبری گفت: تحریم وزیر امور خارجه یک کشور یعنی در مذاکره و گفت و گو کم آورده اند. مسیری که آنها پیش گرفته اند هر روز به سمت ناکامی در گفت و گو پیش می‌رود.

وزیر امور خارجه گفت: امنیت و پیشرفت ما قابل خرید و فروش نیست چون امنیت و پیشرفت ما از مردم نشات می گیرد؛ هر قدر بر ما فشار آوردند و تحریم کردند با اتکا به مردم پیشرفت کردیم.

سی ان ان در گزارش خود همچنین به اظهارات "علی ربیعی" سخنگوی دولت ایران در یکشنبه هفته جاری اشاره کرد و به نقل از وی گزارش داد که این دعوت با میانجی گری سناتور "رند پال" صورت گرفت؛ فردی که به گفته شبکه "پرس تی.وی" از سوی دونالد ترامپ جهت میانجی گری بین دو کشور اختیار داده شده بود.

محمد جواد ظریف در مورخ 9 مرداد ماه (31جولای) از سوی آمریکا تحریم شد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا عصر چهارشنبه هفته گذشته  (بامداد پنج شنبه به وقت تهران)در تارنمای خود در  بیانیه ای اعلام کرد که آقای ظریف متولد ۱۹۶۰ در معرض "تحریم های ثانویه" قرار می گیرد.

براساس اطلاعیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (اوفک)، دلیل تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبعیت مستقیم یا غیر مستقیم از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام شده است.

ظریف پیشتر (اوایل تیر) که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

لازم به ذکر است حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز - سه شنبه- در دیدار وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه گفت: سیاست خارجی مربوط به کل ملت ایران است و وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه وقتی در سیاست بیرونی ما و خارجی ما حرف می زند و به عنوان نماینده کل ملت ایران است .

سرلشگر قاسم سلیمانی در دیدار صبح امروز (سه شنبه) با محمد جواد ظریف تاکید کرد: اقدام آمریکا در تحریم شما ثابت کرد که جنابعالی بعنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تاثیری عمیق بر افکار عمومی و بویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید