درخواست ترامپ از مدیران شبکه های اجتماعی

کدخبر: ۲۹۷۶۵۴
​اقتصاد نیوز:در پی حملات تروریستی مرگبار در دو شهر آمریکا، ترامپ خواستار توسعه ابزارهایی شد که تیراندازها را پیش از ارتکاب جرم در شبکه های اجتماعی شناسایی کنند.
درخواست ترامپ از مدیران شبکه های اجتماعی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، رییس جمهور آمریکا که خود توییتر را به تریبونی رسمی برای بیان سخنان جنجالی تبدیل کرده، مدعی شد شبکه های اجتماعی در افزایش خشم و خشونت نقش پررنگی دارند. ترامپ طی جدیدترین سخنرانی خود در رابطه با حملات تروریستی روزهای اخیر بر تلاش بیشتر برای شناسایی حملات بالقوه و پیشگیری از آنها تاکید کرد. وی همچنین از همکاری نهادهای دولتی و با شبکه های اجتماعی در همین راستا خبر داد:

از وزارت دادگستری خواسته ام با همکاری سازمان های ایالتی، آژانس های فدرال و همچنین رسانه های اجتماعی ابزارهایی را برای شناسایی تیراندازها پیش از ارتکاب جنایت توسعه دهند.

هرچند ترامپ به ماهیت این ابزارها اشاره ای نکرد اما منظور وی احتمالا توسعه نرم افزارهای پیش بینی است که بر اساس رفتار کاربران در پلتفرم های اجتماعی احتمال ارتکاب به حمله تروریستی از سوی آنها را پیش بینی می کنند. ابزارهای داده کاوی در این حوزه کاربرد زیادی دارند اما ایجاد سیستم پیش بینی خشونت به خودی خود نگرانی هایی را در مورد حریم خصوصی کاربران به همراه خواهد داشت.

عامل تیراندازی در ال پاسو پیش از اقدام به قتل و زخمی کردن ده ها نفر مطالبی را علیه مهاجران در سایت جنجالی 8chan منتشر کرده بود. ترامپ در این باره گفت:

باید درک کنیم که اینترنت ابزارهایی خطرناک برای سوق دادن ذهن های آشفته به سوی افراط گرایی و اعمال جنون آمیز فراهم می کند.

رییس جمهور خواستار همکاری نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه برای تدوین قوانین مهاجرتی سفت و سخت تر شد. او همچنین از این فرصت برای هجمه دوباره به رسانه ها و متهم کردن آنها به انتشار اخبار دروغ استفاده کرد:

پوشش خبری باید عادلانه، متعادل و بدون تبعیض باشد در غیر این صورت این مشکلات بدتر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید