کنایه به یک ادعای عجیب درباره جانشینی جلیلی به جای ظریف در مذاکرات

کدخبر: ۲۹۷۷۳۴
اقتصادنیوز: یک نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم وزیر امورخارجه بیان کرد: ظریف امتحانش را پس داده و کسانی که به دنبال جانشینش هستند در توهم به سر می‌برند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، غلامرضا حیدری درباره تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ابعاد بین‌المللی آن گفت: ترامپ دست به اقداماتی زده است که نمونه آخر آن تحریم آقای ظریف است، این رفتارهای رئیس‌جمهور ایالات متحده نشان می‌دهد وی یک فرد نامتعادل است.

اهم اظهارات وی ر ادامه بخوانید:

*{در واکنش به این ادعا که پس از تحریم ظریف، عده ای جلیلی را گزینه جانشینی ظریف به عنوان مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند}:  آقای ظریف در مجموع امتحان خودش را به خوبی پس داده است به طوری که مقام معظم رهبری هم در آخرین موضع‌گیری‌هایشان درباره ایشان قاطع حمایت خود را بیان کردند. اگر بخواهم صادقانه فهمم را در این موضوع بیان کنم باید بگویم آنهایی که دنبال یک نوع جوسازی و شایعه پراکنی هستند شاید خدای ناکرده آنها هم در یک توهمی گرفتار هستند اینکه جانشین برای آقای ظریف تعیین کنیم و صحبت‌هایی از این دست درست نیست.

*نه آقای ظریف استعفا داده است نه رئیس‌جمهور در مقابل استعفایی قرار گرفته و از سوی دیگر هم مقام معظم رهبری که نقش تعیین‌کننده‌ای دارند از وزیر امور خارجه دفاع کردند و در جواب نامه وی حمایت قاطع کردند و حتی به مخالفان هم تذکر دادند.

*{درباره تغییر موضع امارات در مقابل ایران} : امارات در حالت تغییر موضع در برابر ایران است امارات همسایه ماست اما متاسفانه اینها خودشان نیستند اماراتی که امروز به عنوان یک کشوری که زیرساخت قوی پیدا کرده است و به اقتصاد قوی دست یافته اینها از جنگ ایران و عراق نصیبشان شده است.

*امیدوارم در پشت صحنه رفتارهای ترامپ روس‌ها نفوذ نداشته باشند .یادتان هست دیگر در انتخابات آمریکا پای روسیه به میان کشیده و آنان متهم به دخالت شدند. 

گام سوم کاهش تعهدات برجام را محکم‌ برمی‌داریم

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه اینستکس گام مقدماتی اروپا برای اجرای تعهداتش در برجام است،گفت: عملکرد اروپایی‌ها نشان می دهد که آنان هیچ اراده ای برای عملیاتی کردن اینستکس ندارند.

گزیده اظهارات وی را در گفت و با مهر می‌توانید در ادامه بخوانید:

*اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباسند و نقش پلیس خوب و بد را بازی می کنند و اروپا صرفاً به دنبال وقت کشی و فرصت دادن به آمریکاست و هیچ اقدامی برای حفظ برجام انجام نمی‌دهد.

*اینستکس یک سطل بدون آب است و خروجی آن به کار ما نمی آید. سازوکار اینستکس اروپایی‌ها فقط در خدمت اقلامی شامل غذا و داروست در حالی که از طریق اینستکس باید شرایطی فراهم گردد تا روابط ایران با همه کشورهای دنیا به ویژه در زمینه اقتصادی تسهیل شود.

*در صورتی که اروپایی‌ها با اجرای اینستکس همه حقوق مصرح ما در برجام را تأمین کنند، این سازوکار خوب است اما اگر این چنین نباشد قطعاً ما گام سوم کاهش تعهدات خود در برجام را محکم‌تر برمی‌داریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید