روایت معاون روحانی از رایزنی برخی نمایندگان با دولت برای معرفی وزیر زن

کدخبر: ۲۹۷۷۴۳
اقتصادنیوز: معاون پارلمانی رئیس جمهور آخرین روند تصمیم گیری در دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بعد از استعفای وزیر آموزش وپرورش به منظور شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، سیدجواد حسینی مسئولیت سرپرستی این وزارتخانه را با حکم ریاست جمهوری عهده‌دار شد.

در همین راستا، حسینعلی امیری درباره زمان معرفی گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش به خبرآنلاین، گفت: طبق قانون اساسی رئیس‌جمهور این حق را دارد که هر وزراتخانه ای که به هر دلیلی وزیر نداشته باشد تا سه ماه با سرپرست اداره کند که در همین راستا آقای دکتر حسینی هم در فرجه‌ قانونی هستند.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی رئیس جمهور قبل از انقضای مدت قانونی سه ماه، وزیر آموزش و پرورش را به مجلس معرفی می‌کند، ادامه داد: فعلا هیچ صحبتی درباره گزینه‌ها نشده و آخرین تصمیم همین بوده که آقای حسینی به عنوان سرپرست باشند.

امیری درباره درخواست‌ها برای معرفی وزیر زن، تاکید کرد: انتخاب با آقای رئیس‌جمهور است و ما هم از نیات آقای رئیس جمهور خبری نداریم اما اطمینان دارم ایشان به آنچه که اقتضای مصالح کشور باشد عمل می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره رایزنی نمایندگان با دولت برای گزینه‌ها، گفت: صحبت‌هایی از سوی نمایندگان صورت می‌گیرد اما درباره گزینه ها صحبتی نشده است؛ البته تعدادی از بانوان مجلس راجع به معرفی وزیر خانم نکاتی را مطرح کردند که بنده هم عرض کردم از نیت آقای رئیس جمهور اطلاعی ندارم اما مطمئنم آنچه که مصلحت کشور باشد در ارتباط با معرفی وزیر به اجرا خواهند رساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید