پاکسازی بخش های حومه ای حماه از وجود تروریست ها

کدخبر: ۲۹۷۸۲۳
اقتصادنیوز :ارتش سوریه روز چهارشنبه موفق شد با شکست تروریست ها،‌ کنترل کامل دو منطقه راهبردی در حومه شمالی حماه واقع در غرب سوریه را به دست گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ارتش سوریه پس از درگیری شدید با تروریست ها موفق شد تا کنترل کامل دو شهرک «الأربعین» و «الزکاه» را در حومه شمالی حماه به دست بگیرد.

بر اساس این گزارش، تروریست ها پس از ناکامی در مقابل ارتش سوریه به سمت منطقه «کفر زیتا» و «اللطامنه» عقب نشینی کردند.

نیروهای سوری همچنین روز چهارشنبه حمله گسترده تروریست ها در محور عملیاتی الزکاه-حصرایا را دفع و خسارت سنگینی به آن ها وارد کردند.

حملاتی که تروریست ها صورت می دهند، همگی نقض توافق منطقه کاهش تنش در شمال غرب سوریه محسوب می شود.

روسیه و ترکیه با امضای توافق سوچی در شهریور ۱۳۹۷ بر ایجاد مناطق کاهش تنش در مناطق شمالی سوریه تاکید کردند و بر اساس این توافق قرار شد در امتداد خطوط حائل بین تروریست ها و ارتش سوریه (در ادلب)، محدوده غیرنظامی(عاری از سلاح) به عمق ۱۵-۲۰ کیلومتر ایجاد شود و این محدوده را واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل کنند.

تاکنون تروریست ها به این توافق پایبند نبوده و با حملات متعدد خود غیرنظامیان و نظامیان را در این مناطق هدف قرار داده اند.

روز گذشته (سه شنبه) نیز تروریست ها با ۳۱ خمپاره ۲ روستا در منطقه «جورین» در حومه حماه را هدف قرار دادند.

بر اثر این حمله ۲ تن کشته و ۶ تن دیگر هم زخمی شدند.

ارتش سوریه اوایل ماه جاری میلادی (آگوست) نیز توانسته بود تا دو روستای «تلح ملح» و «الجبین» و منطقه حصرایا را طی عملیاتی دقیق و سنگین از اشغال تروریست ها آزاد کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید