روایت مهم وزیر بهداشت از دلیل برکناری معاونش

کدخبر: ۲۹۷۸۹۹
نشست مشترک وزیر بهداشت با مدیران کل سازمان غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی تهران با گلایه های وزیر همراه شد.
روایت مهم وزیر بهداشت از دلیل برکناری معاونش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سعید نمکی با تاکید بر اینکه انسان توسعه‌یافته غایت توسعه است و باید سعی کنیم نیروی انسانی را به سرمایه انسانی بدل کنیم، گفت: آنچه درباره تحقق توسعه در یک جامعه مطمح نظر است، تحقق انسان توسعه‌یافته است و حتی بیش از زیرساخت‌های توسعه‌یافتگی برای یک ملت ارزشمند است.

نمکی خطاب به مدیران کل سازمان غذا و دارو گفت: امکان دارد از خود بپرسید من چه وزیری هستم که پی در پی معاون عوض می‌کنم. جوابش این است؛ عزیزان من با کسی رودربایستی ندارم. درباره مصالح مردم با کسی رودربایستی ندارم. مهدی پیرصالحی اگرچه از معاونان پاک‌دست بنده بود اما من بارها از وی خواستم منطبق با دد لاین‌های ما حرکت کند. ما واقعا هیچ فرصتی اضافه‌ای نداریم. اجرا نشد و من هم بدون شک با هیچ احدالانسانی در این مهم شوخی ندارم.

وزیر بهداشت ادامه داد: می‌توانید بپرسید شما که اینقدر دعوی شفافیت دارید؛ چه کردید یا چه گام‌هایی می‌توانید بردارید؟ در سازمان غذا و دارو اتفاقات مثبت زیاد افتاده و ما نباید اجازه بدهیم چند فرد حیثیت جامعه داروسازی کشور را زیر سوال ببرند. بنابراین پیش زمینه، باید اذعان کنیم یکی از معضلات بزرگ سازمان غذا و دارو در سال‌های پیش عدم شفافیت بوده است. ما فریاد می‌زنیم و گویا برداشت می‌کنند ما با شخص خاصی خصومت داریم.

وی افزود: کسی حق ندارد با پیش‌داروی پا در این سازمان بگذارد. گفته‌ام شما حق ندارید به پروپای کسی بپیچید که می‌خواهد درست کار کند، حتی اگر فرد مذکور تخلفاتی در گذشته داشته باشد. حق ندارید بی‌عدالتی در حق کسی روا بدارید اما من عمق مطلب را نمی‌دانستم. یکروز از پیرصالحی شکوه‌ای من باب تخصیص ارز داشتم. بنابراین جلسه‌ای با حضور اسحاق جهانگیری، رییس‌کل بانک مرکزی و پیرصالحی گذاشتیم. از پیرصالحی پرسیدیم چقدر ارز گرفتید؟ مقداری را اذعان کردند. اما رئیس کل بانک مرکزی طبق صورت‌حساب‌ها مبلغ دیگری را اعلام کرد. اختلاف رقم هم که یک‌قران دو قران نبود. من که ذهنم در سازمان برنامه و بودجه با ارقام شکل گرفته اولین بار به شدت کم آوردم. گفتم شما برای من در حضور معاون اول رئیس‌جمهوری حیثیت نگذاشتید.

وزیر بهداشت همچنین گفت: پیرصالحی گفت کسی به من اطلاعات نمی‌دهد. پرسیدم سامانه سازمان برای چه کاری است؟ پیرصالحی گفت من اطلاعاتم را از بانک مرکزی تغذیه می‌کنم و اطلاعات بانک مرکزی هم برای من بیات است. تازه حساسیت‌های من بیشتر شد که چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: کمی بیشتر ورود کردم و از غلامرضا اصغری رییس سازمان و غذا و دارو شروع کردم. گفتم شما از سامانه تیتک اطلاع دارید؟ّ گفت من شناسه اینها را در اختیار ندارم و این شناسه فقط دست یکی دو - نفر است. گفتم پس درب سازمان غذا و دارو را باید ببندید. گفتم جایی‌که رییس سازمان دسترسی به اطلاعات ندارد چرا همچین اداره‌ای را باز گذاشتید؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید