ترامپ: مکرون به ایران علامت اشتباه داده است

کدخبر: ۲۹۷۹۳۱
رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه مدعی شد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه نماینده کشورش برای دعوت از ایران به مذاکره نیست.
ترامپ: مکرون به ایران علامت اشتباه داده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، در توئیتر نوشت: «ایران گرفتار مشکلات جدی مالی است. آنها به شدت خواهان گفت‌وگو با آمریکا هستند ولی از طرف همه کسانی که ادعا می‌کنند نماینده ما هستند، از جمله رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون به آنها علامت‌های اشتباه داده می‌شود.»

وی اضافه کرد: «می‌دانم امانوئل همانند بقیه حسن نیت دارد، اما هیچ‌کس غیر از ایالات متحده به نمایندگی از ایالات متحده صحبت نمی‌کند. هیچ‌کس به هیچ شکل، روش یا نوع مجاز به نمایندگی ما نیست.» 

ترامپ، مطابق معمول مشخص نکرده در حال واکنش به چه گزارش‌هایی است، اما اخیراً برخی منابع خبری به نقل از منابع ناشناس ادعا کرده بودند امانوئل ماکرون از «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در نشست گروه ۷ و دیدار با ترامپ دعوت کرده است. 

یک دیپلمات فرانسوی ساعاتی بعد از انتشار این گزارش‌ها گفته بود که ماکرون در جریان گفت‌وگوی اخیر خود با حسن روحانی پیشنهادی به وی درباره شرکت در نشست گروه ۷ یا دیدار با ترامپ نداده است. 

ترامپ در حالی گفته تنها آمریکا به نمایندگی از آمریکا برای دعوت از ایران به مذاکره صحبت می‌کند که در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ ماکرون را واسطه دیدار با روحانی کرده بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید