کناره‌گیری اجباری گزینه دوم ترامپ برای مدیریت اطلاعات ملی

کدخبر: ۲۹۷۹۵۱
اقتصادنیوز: معاون مدیر اطلاعات ملی آمریکا که گزینه دوم ترامپ برای سمت مدیریت اطلاعات ملی این کشور بود، از سمت خود استعفا کرد تا این پست را با چالشی تازه روبه‌رو کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازتارنمای خبری هیل بامداد جمعه گزارش داد «سوزان گوردون» معاون دن کوتز مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بحبوحه یافتن جایگزین برای این سمت، پس از دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور استعفای خود را اعلام کرد.

 

به نوشته هیل، وی قرار بود پس از پایان دوران فعالیت کوتز در این سمت در اواخر ماه جاری میلادی جایگزین او شود، اما کاخ سفید همزمان در حال بررسی حذف او برای انتصاب فردی وفادارتر به ترامپ در سمت مدیریت اطلاعات ملی آمریکا بود.

براساس این گزارش، گوردون نزد اعضای کنگره آمریکا فردی بسیار مورد احترام و از نظر اکثریت آنان بسیار خبره در امور اطلاعاتی بود و این استعفای وی یافتن فردی جدید برای سمت مدیریت اطلاعات ملی که وظیفه تنظیم روابط نهادهای اطلاعاتی را دارد، با چالشی تازه روبرو می‌شود.

ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که کوتز اواسط ماه اوت (اواخر مردادماه) بازنشسته می‌شود و او قصد دارد «جان راتکلیف» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا را جانشین وی کند.

اما راتکلیف مدت کوتاهی بعد، هفته گذشته در میان تحقیقات شکل گرفته پیرامون سوابق او و نگرانی میان اعضای کنگره از حزبی بودن انتخاب وی، اعلام کرد که از نامزدی برای این سمت انصراف می‌دهد.

ترامپ همان زمان اعلام کرد که گوردون برای این جایگاه حضور دارد و به عنوان سرپرست مدیریت اطلاعات ملی آمریکا خدمت خواهد کرد، اما در عین حال گفت که 3 نفر را برای تصدی دائمی این سمت در نظر دارد.

احتمال اجباری بودن استعفای گوردون از آنجا تقویت می‌شود که براساس قوانین آمریکا، پس از کناره گیری یا بازنشستگی مدیر اطلاعات ملی، معاون وی باید جانشینش در این سمت شود. با این توصیف، ترامپ برای اینکه شخص دیگری را برای این سمت انتخاب کند، می‌بایست گوردون را اخراج می‌کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید