رئیس‌جمهوربرزیل، شکنجه‌گرِ معروف را «قهرمان ملی» نامید

کدخبر: ۲۹۷۹۶۹
اقتصادنیوز؛ ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل که به ترامپ برزیل معروف شده بود، یک «شکنجه‌گر» دوران دیکتاتوری این کشور را «قهرمان ملی» نامید.
رئیس‌جمهوربرزیل، شکنجه‌گرِ معروف را «قهرمان ملی» نامید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل از یکی از افسران سابق ارتش این کشور که به اتهام «شکنجه» در زمان دیکتاتوری نظامی مجرم شناخته شده است، به عنوان «قهرمان ملی» یاد کرد.

کارلوس آلبرتو اوسترا، سرهنگ ارتش برزیل بود که در دوران دیکتاتوری نظامی این کشور رئیس واحد اطلاعات ارتش بود. این نهاد در سرکوب بسیاری از مخالفان حکومت دیکتاتوری نظامی برزیل از جمله چپ‌گرایان نقش داشت.

چند شاهد در جریان محاکمه کارلوس آلبرتو اوسترا که در سال ۲۰۰۸ میلادی برگزار شد، اعلام کردند که او شخصا بر شکنجه فعالان سیاسی چپ‌گرا و مخالفان نظارت می‌کرده است.

تحقیقات نشان می دهد که در زمان حکمرانی کارلوس آلبرتو اوسترا بر واحد اطلاعات ارتش برزیل ۴۵ تن کشته و یا مفقود شدند. ۵۰۲ تن نیز در این دوران مورد شکنجه قرار گرفتند.

رئیس‌جمهوری برزیل در مورد کارلوس آلبرتو اوسترا گفت: او یک قهرمان ملی است که اجازه نداد برزیل به آنچه چپ‌ها امروز به دنبال آن هستند، تبدیل شود.

بولسونارو که از ابتدای سال ۲۰۱۹ زمام امور را در این کشور به دست گرفته است، گرایش راست افراطی دارد.

حکومت دیکتاتوری نظامی برزیل بین سال های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ در قدرت بود. کارلوس آلبرتو اوسترا در سال ۲۰۱۵ میلادی درگذشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید