اسرائیل افشا کرد؛ سود سرشار نزدیکان اردوغان از تجارت با اسرائیل

کدخبر: ۲۹۷۹۷۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه اسرائیل اظهار کرد، در حالی که اردوغان می‌گوید علیه هر فردی است که "در کنار اسرائیل ایستاده باشد"، اما نزدیکان وی از معاملات تجاری و مالی با تل آویو سودهای بسیاری می‌برند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه "Turkish Minute" به نقل از روزنامه‌های اسرائیلی گزارش داد که این معامله‌ها در زمینه‌های مختلف مالی و تجاری انجام می‌شود.

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل در حاشیه نشست کمیسیون امور خارجی و دفاعی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، در خصوص رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما او را دوست نداریم و او نیز ما را دوست ندارد، (کشورهای عربی) نیز او را دوست ندارند، به ویژه اینکه ترکیه و قطر به گروه اخوان المسلمین که به منزله تهدیدی برای کشورهای عربی است، پناه می‌دهند.

کاتس گفت: دشمنی آشکاری میان ترکیه و اسرائیل وجود دارد، اما تجارت رو به رشد است، حتی برخی از اعضای خانواده وی (اردوغان) در انتقال کامیون‌ها به بندر حیفاء و از آنجا به بازارهای عربی مشارکت دارند.

این پایگاه اسرائیلی نوشت، روزانه کامیون‌های حامل کالاهای ترکیه‌ای با کشتی‌هایی در ترکیه به حیفا انتقال داده می‌شوند؛ سپس از طریق اردن به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انتقال پیدا می‌کنند. از زمان آغاز درگیری‌های سوریه، این یک مسیر رسمی برای انتقال کالاهای ترکیه به بازارهای کشورهای عربی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید