یوتیوب قانون شکنی سلبریتی ها را نادیده می گیرد

کدخبر: ۲۹۸۱۳۷
​اقتصاد نیوز:چند تن از ناظران محتوای یوتیوب می‌گویند که برای ویدیوسازان پر مخاطب این شبکه استثنائاتی درنظر گرفته می‌شود. این مساله به آن‌ها اجازه می‌دهد با وجود انتشار محتوای نامناسب که یک یوتیوبر عادی از به اشتراک‌گذاری آن‌ها منع شده، قادر به گریختن از عواقب آن باشند.
یوتیوب قانون شکنی سلبریتی ها را نادیده می گیرد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، به این موضوع در گزارشی از واشنگتن پست پرداخته شده است. این نشریه با 11 نفر از ناظران فعلی و سابق یوتیوب که در تیم‌های نظارت بر محتوای ویدیوها فعالیت داشته‌اند مصاحبه کرده است. این افراد گفته‌اند که این پلتفرم اشتراک ویدیو برای یوتیوبرهای پر مخاطب که محتوای زیادی به اشتراک گذاشته‌اند استثنائاتی قائل می‌شود که در بسیاری از موارد ناقض قوانین انتشار محتوای یوتیوب است.

در واقع درآمد یوتیوب از نمایش آگهی در ویدیوهای پر بیننده تامین و بخشی از این درآمد به سازندگان ویدیو پرداخت می‌شود. وقتی یکی از سازندگان قوانین را زیر پا بگذارد، آن آگهی از ویدیوی مذکور حذف شده و شاید حتی ویدیو هم به کلی از یوتیوب پاک شود. با این حال طبق این گزارش، بر خلاف توییتر و فیسبوک همه ناظران یوتیوب شخصا اجازه حذف محتوای ناقض قانون را ندارند. آن‌ها باید موضوع را به مقامات بالاتر گزارش کرده تا تصمیم نهایی در مورد این ویدیوها و کانال آن‌ها گرفته شود.

ناظران محتوای یوتیوب در این باره چنین گفته‌اند:در صورتی که پای کاربران و کانال‌های پر مخاطب و مشهور در میان بود توصیه ما درباره حذف آگهی‌ها از ویدیوهای ناقض قوانین مکررا توسط مقامات بالاتر نادیده گرفته می‌شد.

آن‌ها همچنین اعلام کردند که بسیاری از قوانین غیر موثر و متناقض بوده و زمانی که صحبت از محتوای نامناسب می‌شود سیاست‌ها همواره در حال تغییر هستند.

یوتیوب در پاسخ به گزارش واشنگتن پست این ادعاها را رد کرده و گفته که این پلتفرم قوانین را به صورت مساوی اجرا و تلاش می‌کند در موارد صحیح تمایزات لازم را قائل شود:

ما دو نوع قانون ارائه محتوا داریم. برای ویدیوسازانی که از آگهی‌های نمایش داده شده در ویدیوهایشان درآمد کسب می‌کنند قوانین سخت‌گیرانه‌تر هستند چرا که ارتباط این دسته از کاربران با یوتیوب از نوع تجاری است.

از آن سو قوانین در نظر گرفته شده برای جامعه عمومی کاربران سخت‌گیری‌های کمتری دارد. بنابراین بخشی که شامل سیاست‌های ناظران محتوای یوتیوب می‌شود برای بهینه‌تر و تخصصی‌تر کردن کار آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

اخیرا یوتیوب به خاطر عملکرد ضعیف در محدود کردن محتوای نامناسب آماج انتقادات بسیاری قرار گرفته و به متدهای مختلفی مثل ممنوع کردن چالش‌ها و شوخی‌های خطرناک و همچنین بررسی غیر خودکار یک میلیون ویدیو برای یافتن محتوای تروریستی روی آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید