پاکسازی کبد با این نوشیدنی‌ها!

کدخبر: ۲۹۸۱۴۱
​اقتصاد نیوز:کبد یکی از اعضای بسیار مهم بدن انسان است، بنابراین حفظ سلامت و پاکسازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
پاکسازی کبد با این نوشیدنی‌ها!

به گزارشاقتصاد نیوز و به نقل ازایمنا، تجمع چربی در سلول‌های کبد باعث چرب‌شدن کبد یا بروز بیماری سیروز می‌شود و  به دنبال آن مشکلاتی مانند خستگی، اضافه وزن، زردشدن پوست و چشم‌ها به وجود می‌آید. رژیم غذایی یکی از مواردی است که بر سلامت کبد اثر می‌گذارد، به طوری که بعضی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها می‌تواند سم‌زدایی و پاکسازی کبد را بهبود بخشد.  در ادامه به معرفی چند نوشیدنی مفید برای سلامت کبد می‌پردازیم:

آب هویج

مصرف آب هویج برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب ضروری است، زیرا هویج سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئید و بتاکاروتن است. هویج در هر شکلی، به جز پخته‌شده در شکر، در درمان این بیماری بسیار مفید است. همچنین ترکیب هویج با اسفناج و مقداری آب، معجون بی‌نظیری خواهد شد که به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند. در واقع هویج برای تمام قسمت‌های بدن مفید است و مصرف روزانه آن می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد.

 

سبزیجات سبز

سبزیجاتی مانند کلم، اسفناج، برگ چغندر و کاهو، تاثیر زیادی در سلامت اندام‌های بدن دارد.  بهترین گزینه برای پاکسازی کبد، آب این سبزیجات است، زیرا راحت‌تر  جذب می‌شود و نیازی نیست بدن آن‌ها را هضم کند. برای این که این نوشیدنی‌ها طعم و بوی بهتری داشته باشد، می‌توانید چند تکه هویج نیز به آن اضافه کنید.

 

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله می‌کند. مصرف چای سبز باعث چربی سوزی بهتر بدن می‌شود و فشار تحمیل‌شده بر کبد را کاهش می‌دهد. در واقع با نوشیدن چند فنجان چای سبز در روز، آب مورد نیاز بدن تامین می‌شود و عملکرد کبد بهبود می‌یابد. برای این که خواص دارویی این چای از بین نرود، بهتر است هیچ شیرین کننده‌ای به آن اضافه نشود.

 

چای زردچوبه

زردچوبه، قوی‌ترین ادویه‌ای است که از کبد حفاظت کرده و به آن کمک می‌کند تا سلول‌های جدید تولید کند؛ این ماده غذایی مفید با التهاب که از عوارض بیماری کبد است، مقابله می‌کند. برای درست کردن چای زردچوبه، باید یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید برای مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. می‌توانید در پایان نیز مقداری آب لیموی تازه به این معجون اضافه کنید.

 

آب مرکبات

ویتامین C  و آنتی اکسیدان موجود در مرکباتی مانند لیمو، گریپ فروت، پرتقال، نارنگی و لیمو ترش، برای پاکسازی کبد بسیار عالی است. موضوع قابل توجه اینکه افراد باید از مصرف آب‌میوه‌های آماده موجود در بازار خودداری کنند زیرا آن‌ها سرشار از قند بوده و در طی مراحل پاستوریزه‌کردن، مواد مغذی این نوشیدنی‌ها از بین می‌رود. با اضافه کردن آب لیمو ترش به یک لیوان آب، می‌توانید به راحتی کبد خود را پاکسازی کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید