میلیاردر آمریکایی و دوست نزدیک ترامپ خود را در زندان حلق‌آویز کرد

کدخبر: ۲۹۸۱۵۴
اقتصادنیوز: جفری اپستین میلیاردر آمریکایی که به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم بود خودکشی کرده است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند او در سلول زندان خود را حلق‌آویز کرده است.
میلیاردر آمریکایی و دوست نزدیک ترامپ خود را در زندان حلق‌آویز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه نیویورک تایمز از خودکشی جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی که به اتهام سوء استفاده جنسی از دختران زیر سن قانونی و برخورداری از حلقه‌ای برای دلالی سکس در نیویورک زندانی بود، خبر داده است.

جسد این میلیاردر ۶۶ ساله ساعت ۷ و نیم صبح ۱۹ مرداد (۱۰ اوت) در حالی که خود را حلق آویز کرده بود در سلولش پیدا شد.

اپستین روز شنبه ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) در نیویورک بازداشت شده بود و قرار بود در ماه‌های آینده یا سال اینده محاکمه شود. مجازاتی تا ۲۰ سال زندان در انتظار او بود. 

ماجرای جفری اپستین، بانکدار و میلیاردر آمریکایی در سال‌های گذشته هر بار با فاش شدن جزئیاتی تازه داغ‌تر می‌شد.

نام اپستین شش سال قبل به دلیل شکایت دختران نابالغی بر سر زبان‌ها افتاد که در استخرپارتی‌های این بانکدار، میهمان‌ها را ماساژ می‌دادند. پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" گفته بود، اپستین چند دختربچه را تحت آزار جنسی قرار ‌داده بود و آنها را در خانه‌هایش در فلوریدا و نیویورک به تن فروشی وامی‌داشت.

اپستین ثروت بیکران خود را از معاملات وال استریت به دست آورده بود. پیش از رسوایی "استخرپارتی"، بیل کلینتون، دونالد ترامپ و شاهزاده اندرو، پسر ملکه بریتانیا در شمار دوستان نزدیک او بودند.

او یکبار در سال  ۲۰۰۸ بازداشت شده بود. در آن زمان او اعتراف کرده بود که اسباب تن‌فروشی کودکان را برای مشتری‌های خود فراهم آورده است. پس از آن اپستین ۱۳ ماه را در زندانی سپری کرد که می‌توانست شش روز در هفته زندان را  ترک کند. در ضمن، به یمن توافقی که با دستگاه قضایی انجام شده بود کار او دیگر به دادگاه فدرال کشیده نشد.

در سال ۲۰۱۵، زنی در فلوریدا ادعا کرد که در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ که سن قانونی نداشت، اپستین او را به رابطه جنسی با پرنس اندرو وادار می‌کرد. دربار بریتانیا این اتهام را "مطلقا خلاف واقع" خواند، با این حال انتشار عکسی از اپستین و شاهزاده اندرو باعث شد که عضو خانواده سلطنتی بریتانیا به خاطر دوستی با یک میلیاردر بدنام مورد انتقاد جدی قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید