کویت به فریز نفتی اوپک تاکید کرد

کدخبر: ۲۹۸۳۵۳
اقتصادنیوز : "خالد الفاضل" وزیر نفت کویت گفت: ما تا موفقیت کامل توافق اوپک و بازگشت ثبات به بازارهای جهانی نفت، همچنان به تعهدات مان پایبند هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،الفاضل درصد پایبندی کشورش به توافق اوپک برای کاهش تولید نفت را در میان اعضای این سازمان، ۱۶۰ درصد در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه «با وجود کاهش اخیر در قیمت نفت، پیش بینی می شود که در ماه های آینده قیمت بهبود یابد»، ادامه داد: بزرگ نمایی در ارزیابی نگرانی ها نسبت به اقتصاد جهان بر ثبات بازار نفت تأثیر منفی می گذارد.

وزیر نفت کویت با اشاره به اینکه بزرگ نمایی در نگرانی راجع به رکود اقتصاد در جهان منجر به روند نزولی قیمت ها خواهد شد، ادامه داد: در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه برای نفت افزایش یافت و در نتیجه بصورت تدریجی از مازاد انبارهای نفتی کاسته خواه شد.

وی با بیان اینکه "عوامل دیگری نیز وجود دارد که موجب افزایش تقاضا در نیمه دوم سال جاری می شود"، افزود: از مهمترین این عوامل می توان به پایان فصل نگهداری و تعمیر دوره ای پالایشگاه های جهان و شروع به کار بسیاری از پالایشگاه های جدید در آسیا و خاورمیانه اشاره کرد.

به گفته وزیر نفت کویت، کمبود جهانی عرضه نفت از سوی بسیاری از اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) وجود دارد و نگرانی ها نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهان سایه خود را بر بازار بورس جهان و در نتیجه بازار نفت انداخته است.

عربستان سعودی نیز روز شنبه در پی سقوط ۵.۵ درصدی قیمت نفت، با سایر تولیدکنندگان نفت درباره واکنش‌های احتمالی برای متوقف کردن این روند رایزنی کرد.

از سوی دیگر سعودی بدنبال آن است که صادرات نفت خود در ماه سپتامبر( شهریور/ مهرماه) را به کمتر از هفت میلیون بشکه در روز برساند که این میزان بیانگر کاهش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سطح فعلی است.

یکصد و هفتاد و ششمین نشست اوپک بعدازظهر یکم ژوئیه؛ ۱۰ تیرماه در وین آغاز به کار کرد.

اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در یکصد و هفتاد و ششمین نشست خود که ۱۱ تیرماه در وین پایان یافت، توافق کردند برای تثبیت قیمت‌ها و بر اساس توافق قبلی، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

اوپک و متحدانش که در رأس آنها روسیه قرار دارد، همچنین موافقت کردند که برای تقویت قیمت‌ها، فریز نفتی به مدت ۹ ماه دیگر و تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تمدید شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید