پیام صریح مقام بلندپایه سپاه به آمریکا: تا زمانی که بتوانیم نفت صادر کنیم تنگه هرمز باز است

کدخبر: ۲۹۸۳۸۶
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه مسئول امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس بوده و هیچ نیازی به غریبه‌ها نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سپاه نیوز؛ دریادار پاسدار علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس از موارد مهم برای ایران است گفت: عبور و مرور دریایی بین‌المللی باید همچنان بین‌المللی باقی بماند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران چندین دهه است که امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و حضور کشورهایی خارج از منطقه باعث مختل شدن امنیت این تنگه شده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس در حال بافتن سناریوهای متعددی برای توجیه حضور خود در خلیج فارس هستند افزود : آمریکا و انگلیس در حال طراحی برای سوء استفاده از کشورهای منطقه بوده تا از نیاز کشورهای اروپایی و غرب آسیا به نفت ایران بهره برداری کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که حوادث دریایی متعددی به دلیل حضور آمریکا در خلیج فارس روی داده و واشنگتن با حمله به کشتی‌ها در نزدیکی آب‌های ایران تلاش دارد که به ایران اتهام زنی کند.

دریادار تنگسیری ادامه داد : آمریکا و انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس هستند و ما درباره هرگونه حضور غیر قانونی به ویژه رژیم صهیونیستی در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئول تضمین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس هستیم و هیچ نیازی به غریبه‌ها نیست. پیام ما به کشورهای منطقه و خارج از منطقه این است که تا زمانی که نفت خود را از این منطقه صادر می‌کنیم امنیت آن را نیز تضمین می‌کنیم.تنگه هرمز باز بوده و همه می‌توانند برای صادرات نفت خود از آن استفاده کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید