ترامپ: دیگر نفت و گاز خاورمیانه را نیاز نداریم

کدخبر: ۲۹۸۵۴۹
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه وابستگی واشنگتن به انرژی غرب آسیا پایان یافته، گفت، ایالات متحده اکنون به دنبال تسلط بر بازار انرژی جهان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب مدعی شد که وابستگی این کشور به نفت و گاز غرب آسیا پایان یافته است.

ترامپ که در گردهمایی «رشد انرژی و تولید» در شهر «موناکا» پنسیلوانیا صحبت می‌کرد، در مورد روابط آمریکا با غرب آسیا در حوزه انرژی، گفت: «هیچ وقت نمی‌گذاریم که تأمین‌کننده‌های خارجی انرژی بر ما مسلط باشند. به همین خاطر هم هست که دارند با ما مبارزه می‌کنند. آن‌ها نمی‌خواهند ما [تولید] انرژی عظیمی داشته باشیم. آن‌ها از فروختن انرژی به ما کلی پول به دست آورده‌اند.»

وی سپس در مورد تنگه هرمز، گفت: «احتمالا دیده‌اید که در تنگه‌ها چه خبر است. قایق‌های آمریکایی زیادی آنجا نیست... من از آن توافق خارج شدم و کار خوبی هم کردم. [ایران] الان کشور کاملا متفاوتی است. اما آن‌ها دارند قایق‌های کشورهای دیگر را می‌گیرند. قایق‌های ما را نمی‌گیرند. یکی از موضوعاتی که به درستی و دقیق در رسانه‌ها مطرح شد، این است که دیگر قایق‌های زیادی از ما به آنجا نمی‌رود، چون ما نفت و گاز خودمان را داریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما دیگر به [نفت و گاز] خاورمیانه نیازی نداریم. به همین خاطر هم هست که ما نه فقط استقلال انرژی  می‌خواهیم... [بلکه] ما دنبال تسلط آمریکا بر [بازار] انرژی هستیم. تسلط. به جای آنکه بر کشورهای خارجی وابسته باشیم، الان به تولیدکنندگان آمریکایی اتکا می‌کنیم. ما بر کارگران آمریکایی اتکا می‌کنیم تا آینده خودمان را درست همین جا، در خاک آمریکا، بسازیم.»

ترامپ پیش از این هم بارها از اینکه این کشور به رتبه نخست تولیدکنندگان نفت در جهان رسیده با افتخار یاد کرده و آن را یکی از دستاوردهای خود معرفی کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته چندین قانون محیط زیستی مربوط به دوره دولت سابق این کشور را به بهانه کمک به صنعت نفت و گاز آمریکا، لغو کرده است. منتقدان ترامپ این اقدامات را برای محیط زیست آمریکا مخرب توصیف کرده و می‌گویند لغو این مقررات تحت تأثیر لابی صنعت سوخت فسیلی صورت گرفته است. خروج از توافق آب و هوایی پاریس یکی از اولین تصمیمات ریاست‌جمهوری ترامپ بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید