ایندیپندنت: ایران باعث تنهایی آمریکا در عرصه بین‌المللی شده است

کدخبر: ۲۹۸۵۷۲
اقتصادنیوز: ایندیپندنت در گزارشی به بررسی سیاست خارجه ترامپ در مورد ایران پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، ایندیپندنت نوشت، ایران توانسته است تا حد زیادی آمریکا را در عرصه بین‌المللی منزوی  کند. اما ایالات متحده به دنبال آن است تا بتواند هر طور که شده از این انزوا خارج شود؛ اتفاق‌هایی در این میان رخ داده است که آمریکا را امیدوار کرده که به زودی از تنهایی خارج شود. نزدیکی انگلستان به  ایالات متحده با روی کار آمدن بوریس جانسون تقریبا مشهود است. انگلیس هنوز هم متعهد به حفظ برجام است اما حضور نظامی انگلستان در خلیج فارس نوعی تایید فشار نظامی بر ایران است. 

ائتلاف نظامی آمریکا می‌تواند بحران را تشدید کند. وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که آمریکا از بیش از ۶۰ کشور درخواست کرده تا به این ائتلاف بپیوندند. تنها اسرائیل به این درخواست پاسخ مثبت داده، فرانسه و آلمان نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند. بنابرلاین این ائتلاف تاکنون با استقبالی مواجه نشده است. 

از سوی دیگر هم ایرانی‌ها می‌خواهند در خلیج فارس مدیر باشند و حضور نظامی غرب در خلیج فارس را یک تهدید می‌دانند. 

چیزی که مشهود است این است که اروپا خواهان درگیری نظامی نیست. اروپا در واقع نگران آن است که این ائتلاف نظامی به چه چیزی منجر خواهد شد و از محاسبات نظامی اشتباه که ممکن است به یک درگیری ختم شود، هراس دارد. 

امیدواریم که جانسون به جای اینکه تمایلات جنگ‌طلبانه ترامپ را تقویت کند تلاش کند تا بتواند از صمیمیت با ترامپ استفاده کرده و بحران را حل کند. اتفاقی که تاکنون رخ نداده است و جانسون ترامپ را تنها عاملی برای نجات برگزیت می‌داند.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید