آزادسازی کشتی توقیف شده ایران با وجود مخالفت آمریکا

کدخبر: ۲۹۸۷۴۰
برخی منابع از آزادسازی نفتکش توقیف شده ایرانی در جبل الطارق خبر داده‌اند.
آزادسازی کشتی توقیف شده ایران با وجود مخالفت آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، برخی منابع از آزادی نفتکش «گریس ۱» خبر دادند، هرچند هنوز مقام‌های جبل طارق این خبر را تایید نکرده‌اند.

آزادی نفتکش ایرانی گریس -۱ در جبل الطارق پس از آن صورت گرفت که برخی مقامات محلی این منطقه از مخالفت آمریکا با آزادسازی این نفتکش خبر داده بودند و یک مقام رسمی جبل الطارق گفته بود که واشنگتن خواستار توقیف و مصادره نفتکش ایرانی گریس-۱ به نفع آمریکاست.

روز گذشته نیز روزنامه سان انگلیس به نقل از منابع نزدیک به رئیس دولت محلی جبل‌الطارق، اعلام کرده بود که نفتکش گریس-۱ روز پنجشنبه آزاد خواهد شد و دولت محلی خواستار تمدید دوباره حکم توقیف این ابرنفتکش نیست.

تنها چند ساعت پیش از آزادسازی نفتکش ایرانی، مقامات دولتی جبل الطارق با آزادی سه نفر از کارکنان و کاپیتان نفتکش ایرانی گریس-۱ موافقت کرده بودند و دادگاه عالی جبل الطارق این افراد را بی گناه شناخته و حکم به آزادی آنها داده بود.

نیروهای ویژه ارتش انگلیس یک ماه و نیم پیش به این نفتکش که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران است، یورش برده و آن را توقیف کردند. لندن مدعی است که قصد داشته از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه جلوگیری کند.

جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایران الزامی برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا ندارد و مقصد محموله هم سوریه نبوده، تأکید کرده است که اقدام انگلیس نقض مقررات بین‌المللی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید