در جلسات قالیباف و باهنر چه می‌گذرد؟

کدخبر: ۲۹۹۰۸۷
اقتصادنیوز: عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: در حوزه سیاسی، افراد و شخصیت ها ممکن است جلسات، نشست ها و دیدارهایی در حوزه های مختلف داشته باشند و این به معنای انجام یک حرکت خاص یا ائتلاف و تشکیلات و جبهه خاصی نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، محمدباقر قالیباف از زمانی که بهشت را ترک کرد، با طرح ایده نواصولگرایی نشان داد که به فکر بازگشتی قوی است اما این شعار او که روزی مورد بی اعتنایی اصولگرایان بود این روزها مورد کنایه اصلاح طلبان نیز قرار گرفته است.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در این رابطه گفته «نواصولگرایی و دعوت از جوانان از سوی محمد باقر قالیباف نوعی فرار به جلوست. او میخواهد بگوید من هنوز هستم. اگرچه اصولگرایان نقشی به او نمی دهند. ولی او می خواهد نقش انشعابی هم ایفا کند! او با دعوت از جوانان می‌خواست بگوید بدون هیچ مشکلی در سیاست ایران حضور دارم».

حسین قربانزاده به این اظهارات مرعشی واکنش نشان داد و گفت: این صحبت های آقای مرعشی قابل درک است چون وضعیت فعلی جریان اصلاح طلب و به طور مشخص کارگزاران در جامعه مطلوب نیست و به دلیل عملکرد دولت و مجلس سرمایه اجتماعی شان کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اختلافات عمیق بروز کرده در بین اصلاح طلبان افزود: چشم انداز جریان اصلاحات و آینده روابط کارگزاران و شورای عالی اصلاح طلبان به دلیل این اختلافات مشخص نیست بنابراین سخنگوی این حزب با فرافکنی تلاش دارد، تمرکز افکارعمومی به موضوعی در جریان رقیب سوق دهد تا آن موضوع در بورس قرار بگیرد

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت یادآور شد: فرار آقای مرعشی از پاسخگویی قابل درک است. شاید اگر کس دیگری هم در موقعیت ایشان بود همین حربه را مستمسک قرار می داد تا از زیر فشار رسانه ای و سئوالات متعدد و فراوان افکارعمومی رهایی پیدا کند.

وی ادامه داد: پیام آقای قالیباف درباره نوگرایی در مجلس و جریان نواصولگرایی شفاف و روشن بود، بعد از بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب و سخنان ایشان درباره آتش به اختیار بودن جوانان، آقای قالیباف گفتند از جوانان دعوت کرد تا به عرصه بیایند و قرار هم نیست آنها زیر چتر شخصی به نام آقای قالیباف فعالیت کنند و یک تشکیلات خاص سیاسی را راه بیاندازند.

مشاور شهردار پیشین تهران تصریح کرد: پیام آقای قالیباف یک فراخوان عمومی بود تا جوانان در عرصه سیاسی فعالتر ظاهر شوند. حالا اینکه کسی احساس خطر می کند از اینکه مسیر باز شود و جوان ها به میدان بیاید؛ طبیعتا ایراد از خودش است. این رویکرد را مردم ما نمی پذیرند.

وی افزود: وزرایی که در دولت های مختلف بودند و در چهاردهه از عمر نظام و انقلاب اسلامی مسئولیت اجرایی داشتند، مورد پذیرش عمومی نیست که باز هم بخواهند در همین مناصب کلان مدیریت بمانند و درب روی همین پاشنه بچرخد. وقتی کارگزاران چنین مسئله ای را می بیند، لاجرم باید چنین واکنشی را هم نشان دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: البته سیاسیون علت و دلیل بیان این سخنان آقای مرعشی را درک می کنند. مردم و افکارعمومی هم عملکرد دولت و مجلس را به خوبی دیده اند و متوجه هستند که چه نتیجه ای در آینده رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: جریانی در سال های 92 و 96 با طرح شعارهایی، وعده هایی به افکار عمومی در حوزه آزادی های اجتماعی، معیشتی و اقتصاد داد اما آن وعده ها پس از گذشت 6 سال به نتایج ملموسی نرسید بنابراین نوع اظهارات آقای مرعشی راحت ترین اقدام برای فرافکنی و به حاشیه راندن آن وعده ها محسوب می شود.

قربانزاده درباره اهداف برگزاری سلسله نشست های قالیباف و باهنر نیز گفت: قطعا اگر نشست خاصی مدنظر است بی اطلاع هستم. در حوزه سیاسی، افراد و شخصیت ها ممکن است جلسات، نشست ها و دیدارهایی در حوزه های مختلف داشته باشند و این به معنای انجام یک حرکت خاص یا ائتلاف و تشکیلات و جبهه خاصی نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید