واکنش رسولی به حضور عارف در انتخابات 1400/ عارف از لیدری اصلاحات در انتخابات 98 کنار گذاشته نمی‌شود

کدخبر: ۲۹۹۰۸۹
اقتصادنیوز: عضو شورای عالی اصلاح طلبان با رد احتمال کنارگذاشتن عارف از لیدری جریان اصلاحات در انتخابات مجلس 98 گفت: شورای عالی سیاست گذاری برای این انتخابات مجلس اسفند 98 تصمیم خود را گرفته است، برای انتخابات مجلس سال 1402 هر امکانی متصور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز: این روزها عارف وضعیت خوبی در جریان اصلاحات ندارد، کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران که با دو جمله 100 کلمه ای کل عملکرد او را در 6 سال گذشته زیر سئوال برد و از طرفی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت، عارف را فردی دانشگاهی و غیرسیاسی خواند. ناصری عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات هم ادامه لیدری عارف را هزینه‌زا برای جریان اصلاحات دانست.

حسن رسولی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طبان و یار غار محمدرضا عارف در گفتگو با نامه نیوز به انتقادهای اخیر نیروهای این جریان به رئیس فراکسیون امید پاسخ داد.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

****

اگر کارگزاران و اتحاد ملت در موضوعاتی با هم اختلاف دارند، اخیرا مواضع آنها نشان داده که درباره نخواستن آقای عارف هم نظرند. آیا واقعا طرح این انتقادها به معنی آن است که اصلاح طلبان می خواهند آقای عارف را کنار بگذارند؟

من چنین برداشتی ندارم چون آقای عارف طی این سال ها با همین خط و مشی‌ای که الان دارد به جریان اصلاح طلب از دو منظر کمک شایان توجهی داشته و دارد. از یک طرف به صورت تقریبا تمام وقت در خدمت جریان اصلاحات بوده و هست. چه در جهت حل مسائل و مشکلات مبتلا به درونی جریان اصلاحات و چه از حیث کمک به حداکثر سازی انسجام و همگرایی بین اصلاح طلبان و البته از حیث بردباری و تحمل و ضریب بالای خویشتن داری.

از طرفی آقای دکتر عارف با ایفای نقش تاریخی در سال 92 به عنوان تضمین کننده رأی آوری آقای روحانی و در سال 96 با اعلام صریح حمایت شورای عالی سیاست گذاری از آقای روحانی به لحاظ سیاست ورزی اخلاقی و هم وقت گذاری آنچه در توان داشته در خدمت جریان اصلاحات قرار داده است، قطعا وقتی در بین این همه شخصیت های توانمند جریان اصلاحات، به صورت اجماعی ایفای نقش راهبری اجماع ساز به آقای عارف سپرده می شود، برخی دوستان اصلاح طلب بدون آنکه به زبان بیاورند در ذهن، خودشان را زیبنده این جایگاه می دانند بنابراین از این جهت آقای عارف مورد نقد قرار می گیرد. البته این انسجام بخشی توسط آقای عارف مطلوب جریان رقیب هم نیست. از طرفی جریان برانداز که جریان اصلاحات را با محوریت آقای خاتمی و مدیریت آقای عارف مانع تحقق نیت شوم خود می بینند با استفاده از حداکثر توان رسانه ای در فضای مجازی اقدام به تخریب آقای عارف می کند. در فضای کنونی کشور که سرمایه اجتماعی به شدت کاهش پیدا کرده است، این حجم از تخریب ها را مثبت می بینم چون تلاش های انسجام بخشی آقای عارف به طور نسبی موفق بود بنابراین هم از سوی دشمنان نظام و انقلاب و هم از سوی رقیب داخلی مورد تخریب قرار می گیرد و همان طور که گفتم از ناحیه برخی دوستان اصلاح طلب که خودشان را بیشتر از آقای عارف شایسته قرار گرفتن در چنین جایگاهی می دانند بیان چنین تخریب هایی طبیعی است و آن را غیر عادی نمی بینم.

آقای مرعشی گفته آقای عارف نیم نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری دارد، آیا عارف تلاش دارد برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد اصلاح طلبان شود که برخی اصلاح طلبان او را مورد نقد قرار می دهند تا او تنها گزینه اصلاح طلبان در انتخابات سال 1400 نباشد؟

من بارها عرض کردم فضای سیاسی کشور و معادلات سیاست داخلی ایران بسیار پیچیده تر از این است که بشود دو سال قبل از رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری تحلیل ارائه کرد که چه کسی قرار است نامزد شود. اصلی ترین پروژه پیش روی دوم اسفند 98 است بنابراین هر نوع گمانه زنی و پرداختن به پروژه بعد از سال 98 ورود زودهنگام است و من در حدی که شناخت دارم از جریان فکری اصلاحات و آقای عارف، می گویم خیر من رابطه ای بین این دو وجه نمی بینم.

احتمال دارد جریان اصلاحات در 6 ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی لیدر خود را عوض کند و آقای عارف را کنار بگذارد و شخصیت جدیدی را به صحنه بیاورد؟

خیر،  شورای عالی سیاست گذاری برای این انتخابات مجلس اسفند 98 تصمیم خود را گرفته است، برای انتخابات مجلس سال 1402 هر امکانی متصور است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید