آمریکا می تواند نفتکش گریس ۱ را توقیف کند؟

کدخبر: ۲۹۹۱۱۳
اقتصادنیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به کارگیری راهبرد مقاومت در ماجرای آزادسازی نفتکش گریس یک به خوبی خود را نشان داد. در طول این ۴۰ سال، هرگاه راهبرد ما مقاومت بوده جواب داده است، همچنین مقاومت کشورها و گروه‌هایی که همراه با ایران بودند نیز نتیجه داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به رفع توقیف کشتی گریس یک بیان کرد: خیلی روشن است که اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی بدون منطق بود.

وی ادامه داد: اگر چه اتحادیه اروپا ارسال نفت برای سوریه را ممنوع دانسته باشد، این یک قانون بین المللی تلقی نمی‌شود و ایران حق دارد نفت خود را به هر کشوری و از جمله سوریه بفروشد. مصباحی مقدم: انگلیس که سلطان دریاهاست مجبور شد نفتکش گریس را آزاد کند/

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: تنگه جبل‌الطارق یک تنگه آزاد بین المللی است و عبور از آن برای همه کشتی‌ها مانند تنگه هرمز مجاز است و دولت تحت سلطه بریتانیا حق توقیف این کشتی را نداشت این نفتکش غیر قانونی و بدون رعایت قوانین و حقوق بین المللی توقیف شده بود.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه انگلیس خود را سلطان دریاها می‌دانست، یادآور شد: با توقیف کاملا قانونی نفتکش انگلیسی توسط ایران، آنها متوجه شدند ایران کوتاه نمی‌آید و اقدامی برای آزادسازی نفتکش انگلیسی نخواهد کرد لذا مجبور شدند نفتکش گریس یک را آزاد کنند.

وی افزود: اقدام اخیر آمریکا مبنی بر توقیف نفتکش ایرانی بعد از اعلام آزادی آن، خلاف قوانین بین المللی است؛ این امر اتفاق نمی‌افتد و اگر چنین شود ایران اهرم‌های خود را برای مقابله با یک چنین اقدامات تروریستی به کار خواهد گرفت و آن‌ها را مانند انگلیس پشیمان خواهد کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به کارگیری راهبرد مقاومت در ماجرای آزادسازی نفتکش گریس یک به خوبی خود را نشان داد. در طول این ۴۰ سال، هرگاه راهبرد ما مقاومت بوده جواب داده است، همچنین مقاومت کشورها و گروه‌هایی که همراه با ایران بودند مانند فلسطین، حزب الله لبنان، انصارالله یمن، سوریه و عراق نیز نتیجه داده است. راهبرد مقاومت در جهان اسلام موجب آزاد شدن ملت‌های مسلمان خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید