حاجی دلیگانی: معلوم نیست چرا مانع انتشار گزارش سقوط پرواز یاسوج می‌شوند

کدخبر: ۲۹۹۱۱۷
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: گزارشی داریم از یک سال و نیم پیش راجع به سقوط هواپیمایی که به یاسوج می‌رفت ولی هنوز منتشر نشده در حالی که کمیسیون عمران این گزارش را تهیه کرده و ارائه داده ولی معلوم نیست چرا که دست‌هایی ناپنهان جلوی انتشار این گزارش را می‌گیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در صحن علنی مجلس در بیان تذکری به استناد ماده ۴۵ گفت: هنگامی که گزارش مربوط به توزیع قیر رایگان قرائت شد، در تبصره آن دو نکته وجود دارد یکی اینکه کمیسیون باید افرادی که در اجرای قانون تخلف داشتند را بررسی می‌کرد همچنین کسانی که سوء مدیریت داشتند را کمیسیون باید پیگیری می‌کرد.

نماینده اصولگرای مجلس دهم گفت: ما در گزارش قرائت شده به این نکته نرسیدیم که افراد یا دستگاه‌هایی تخلفاتی کرده بودند و یا سوءمدیریت داشته‌اند و عموما شرح ماوقع را بیان کردند نه اینکه بر اساس تبصره موشکافی کنند و اشکالات را بیان کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هم وزارت نفت هم سازمان برنامه خیلی  اجرای این تبصره قانونی خوشایندشان نیست و به هر نحو آن را اجرا نمی‌کنند. در دستور کار قرار گرفتن گزارش کمیسیون‌ها هم تبعیض وجود دارد البته ما تشکر می‌کنیم که به موقع گزارش دادند و در دستور قرار گرفت.

وی ادامه داد: گزارشی داریم از یک سال و نیم پیش راجع به سقوط هواپیمایی که به یاسوج می‌رفت ولی هنوز منتشر نشده در حالی که کمیسیون عمران این گزارش را تهیه کرده و ارائه داده ولی معلوم نیست چرا که دست‌هایی ناپنهان جلوی انتشار این گزارش را می‌گیرند.

حاجی دلیگانی گفت: یعنی نمایندگان حق دانستن ندارند؟ بنده تاکنون سه بار هم در صحن تذکر داده‌ام این تخلفات و استنکاف از قانون صحیح نیست. به نظر می‌رسد علت این موارد عدم اقتدار مجلس باشد اینکه قانون تشکیل وزارت میراث را مصوب می‌کنیم و بعد خبردار می‌شویم که فردی بیان می‌کند ما این موضوع را به جلسه سران می‌بریم.

وی تصریح کرد: آقای مصری خود شما از مناطقی هستید که محرومین آنجا هم هستند و خبر دارید که چه وضعیتی هست. ادامه روند ۱۴ میلیارد دلار به این نوع هزینه کردن آیا جز به نفع وارد کنندگانی است که ۹۰ درصد سود می‌برند. در حالی که ما باید به نفع مردم کار کنیم یا قانون برنامه وقتی اجرا نمی‌شود اینها نشان می‌دهد که مجلس باید پیگیر باشد.

حاجی دلیگانی گفت: واقعا اگر آقای رئیس (اشاره به رئیس مجلس) نمی‌تواند از حق و حقوق مجلس آن طوری که باید و شاید دفاع کند خبرش را بدهد که نمایندگان مجلس حداقل اطلاع داشته باشند چرا که ما حرف مردم را می‌زنیم و رئیس مجلس به عنوان نماینده ما در آن جلسه شرکت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید