وعده کاهش قیمت خودرو در بازار

کدخبر: ۲۹۹۳۷۸
اقتصاد نیوز: مدتی است که شاهد کاهش قیمت ارز در بازار هستیم و اگر این روال ادامه پیدا کند، قیمت خودرو کم خواهد شد.
وعده کاهش قیمت خودرو در بازار

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران،سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره کاهش قیمت خودرو، گفت: در چند ماه گذشته شاهد تغییراتی در حوزه قیمت خودرو بودیم که افزایشی خودسرانه به دنبال داشت. خوشبختانه مدتی است که شاهد کاهش قیمت ارز در بازار هستیم و اگر این روال ادامه پیدا کند قیمت خودرو  هم کم خواهد شد.

او بیان کرد: در برهه ای از زمان قیمت خودرو بسیار افزایش یافت در صورتی که اکنون قابلیت کاهش قیمت آن نیز وجود دارد و امیدواریم در روزهای آینده قیمت خودرو کاهش پیدا کند و بازار آرام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دلالان را عاملی برای افزایش قیمت خودرو دانست و گفت: در چند ماه گذشته بازار سرمایه رها بود که به دنبال آن شاهد افزایش قیمت بودیم؛ مساله مهم در کنترل قیمت خودرو، تأمین کالا و مواد اولیه است که باید شرایط را به نحوی برنامه ریزی کرد تا محصول با کمترین هزینه به دست مشتری برسد و  دلالان حذف شوند.

باستانی درخصوص دلایل گرانی خودرو گفت: نبود برنامه‌ریزی برای هدایت سرمایه‌های سرگردان مردم را می توان یکی از دلایل اصلی گرانی خودرو دانست و اگر بتوانیم برنامه مناسبی در این باره داشته باشیم قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد؛ دولت باید برای هدایت و کنترل سرمایه‌های بانکی و بورسی برنامه‌ریزی می‌کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌گذاری پولی و مالی کشور باید در اولویت کار قرار گیرد، افزود: اصولا سرمایه های مردم در جاهای مختلف مانند خودرو، مسکن و ارز حرکت می کند که کنترل این موارد دشوار خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار وجود خودروهای ناقص در کارخانه ها، گفت: مدتی است که شائبه انبار خودرو در خودروسازی‌ها پخش شده است که اگر این کار انجام شده باشد منطقی نیست و باید پیگیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید