تبریک «ایوانکا ترامپ» جنجال سیاسی به پا کرد !

کدخبر: ۲۹۹۴۰۴
اقتصاد نیوز:فعالان مراکش در خصوص توئیت دختر ترامپ از دولت این کشور خواستند که توضیح دهد.
تبریک «ایوانکا ترامپ» جنجال سیاسی به پا کرد !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از اسپوتنیک، روزنامه رای‌الیوم نوشت: ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  در این توییت به خاطر تصمیم دولت مراکش برای انجام اصلاحاتی در قانون وراثتی این کشور تشکر کرد.

ایوانکا نوشت: چشم امید به حمایت از این گام در جهت حمایت از زنان دارد و در این باره از رهبری قوی سفیر مراکش در واشنگتن قدردانی می شود. 

​به دنبال انتشار این توئیت حفیظ زرزان، از فعالین حقوق بشری در توییتی در واکنش به اظهارات ایوانکا نوشت: دختر ترامپ بهتر از ما اصحاب مطبوعات مراکش را می‌شناسد و اخباری درباره اصلاح قانون وراثتی اعلام کرده است.

عمر احرشان، رهبر گروه عدالت و احسان مراکش؛ بزرگ‌ترین گروه اسلامی در این کشور نیز به این توئیت واکنش نشان داده و نوشت:« اخبار مراکش را از خارج می‌شنویم. این مساله مشکل روابط را مطرح می‌کند و می‌طلبد که دولت مراکش توجه داشته باشد. این (ایوانکا) بالطبع یک شخص عادی نیست و دولت باید فورا توضیح دهد. یا اینکه سکوت نشانه صحت این خبر است.»

آخرین بحث و بررسی‌ها درباره قانون وراثت مراکش در ماه مارس ۲۰۱۸ صورت گرفت و سیاست‌مداران و حقوق‌دانان این کشور بیانیه لغو سیستم ارث از طریق رابطه نسبی را صادر کردند. در این بیانیه که حدود ۱۰۰ شخصیت مراکشی از جمله وزرا و روسای احزاب سابق و پژوهشگران مطالعات اسلامی آن را امضا کردند، آمده است، اگر وارث تنها مرد باشد، قانون ارث در مراکش استفاده کامل از این ارث را به او می‌دهد. در حالی که زن از این حق برخوردار نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید