موضع‌گیری مقام ارشد کره‌ شمالی در مورد تحریم ایران

کدخبر: ۲۹۹۴۲۸
اقتصادنیوز: معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و کره شمالی را سیاستی شکست خورده عنوان کرد و گفت: پیونگ یانگ و تهران در سال‌های تحریم‌های ظالمانه آمریکا موفقیت‌های زیادی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، دفاعی و نظامی بدست آورده‌اند.
موضع‌گیری مقام ارشد کره‌ شمالی در مورد تحریم ایران
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، پاک چول مین روز سه‌شنبه در دیدار علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کره شمالی با جمهوری اسلامی ایران را از سیاست‌های اصولی این کشور دانست و اظهار داشت: پارلمان کره شمالی بر رفع موانع بر سر راه همکاری‌های مشترک و تسهیل مراودات فیمابین تأکید ویژه‌ای دارد.

این مقام کره ای تحریم‌های اعمال شده علیه دو کشور را سیاستی شکست خورده دانست و یادآور شد: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران در سال‌های تحریم‌های ظالمانه آمریکا موفقیت‌های فراوانی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، دفاعی و نظامی بدست آورده‌اند.

پاک چول مین با اشاره به سیاست کشورش بر افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی کره شمالی گفت:‌ کره شمالی همواره بدنبال برقراری صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان بویژه در شبه جزیره کره است.

وی همچنین بر توسعه تبادلات اقتصادی، صنعتی، معدنی و گردشگری در راستای ارتقا سطح مناسبات فیمابین تأکید کرد.

سیاست ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه از موضع قدرت است

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت: توانمندی‌های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که می‌توان در راستای گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و نظامی از آن بهره برد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی جهت ارتقای سطح مناسبات در عرصه‌های مختلف استقبال و حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آمریکا را عامل بحران در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و شبه جزیره کره دانست و خاطرنشان کرد: عدم تعهد به مقررات بین‌المللی و توافقات امضا شده مانند برجام از سوی آمریکا نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن آمریکا است.

بروجردی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه است و ما این صلح را از موضع قدرت اعمال خواهیم کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور را راهی برای مبارزه با تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه دو ملت ایران و کره شمالی دانست.

بروجردی ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی در بخش‌های صنعتی و معادن، تبادلات فرهنگی و علمی، لغو روادید تجار و فعالان اقتصادی و رفع موانع بانکی را فرصتی برای تقویت و تحکیم ارتباطات دوستانه فیمابین خواند و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ایران و کره شمالی تأکید کرد.

طرفین در این دیدار یادداشت تفاهم همکاری پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و مجلس اعلا خلق کره را امضا کردند

در این یادداشت تفاهم همکاری، بر تبادل همکاری‌های پارلمانی میان گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با هدف تقویت و تحکیم روابط دوستانه تأکید شد و طرفین توافق کردند با توصیه به دولت و وزرای مربوطه توسعه همکاری‌ها در بخش‌های آموزش، سلامت عمومی، سرمایه گذاری‌های علمی، فناوری، کشاورزی و انرژی را پیگیری کنند.

پاک چول مین معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی در جریان این سفر به تهران با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید