یک روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به مجادلی آملی و یزدی خطاب به رئیسی: برای آنکه مبارزه خود با فساد را به نحو احسن انجام دهید، بین انتخابیون و انتصابیون تبعیض قائل نشود

کدخبر: ۲۹۹۴۵۲
​اقتصادنیوز: روزنامه اصلاح‌طلب همدلی تیتر نخست خود را به مجادله محمد یزدی و صادق آملی لاریجانی روسای پیشین دستگاه قضایی اختصاص داده و نوشته است:«دانستن حق مردم است لطفا تمامش نکنید»

 به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این مطلب تاکید شده است:مجادله اخیر محمد یزدی و صادق آملی‌لاریجانی، برخی را ناراحت و برخی را در عین حال نگران کرده است. شاید همین امر سبب شد تا نامه جوابیه دبیر[رئیس] مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر [رئیس]جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از سایت این مجمع برداشته شود. یک مشکل دیگر ما همین نوع استفاده از جایگاه حکومتی است. انتقاد سخت آیت‌الله یزدی به شخص آیت‌الله آملی‌لاریجانی بود.اما چرا در مکان و تریبونی عمومی و متعلق به مردم چنین مساله ای را مطرح کرده است .آیت الله آملی لاریجانی هم جوابیه‌ای سخت‌تر به آن داد. این جوابیه اما در سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد و برای دفاع از خود و اطرافیانش، از مجمعی هزینه کرده که برای مردم است. 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است:حالا هر چقدر آیت‌الله آملی ‌لاریجانی بخواهد نامه‌ جنجالی‌اش را از سایت حذف کند و یا اینکه آیت‌الله یزدی در پاسخ به اعلام تکذیب مهاجرت آملی‌لاریجانی به نجف بگوید: «پس هیچ»! این هیچ گفتن‌ها و این حذف کردن‌ها، دردی را درمان نمی‌کند؛ بلکه درمان درد این است که علت نقدها و چرایی جوابیه‌ها مشخص شود. اگر نقدها درست است، پای یکی از طرفین دعوا گیر خواهد بود و اگر جوابیه قانع‌کننده و صحیح است، پای طرف دیگر دعوا. الان دستگاه مدعی مبارزه با فساد که ریاست آن با حجت‌الاسلام رئیسی است، باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کند. به هر حال موضوعاتی در سخنرانی نقادانه آیت‌الله یزدی و نیز در نامه آیت‌الله آملی‌لاریجانی مطرح شده‌اند که اثبات هر کدام شائبه‌هایی را در اذهان ایجاد خواهد کرد.
پیشنهاد مشخص ما این است؛ دستگاه قضا برای آنکه مبارزه خود با فساد را به نحو احسن انجام دهد، بین انتخابیون و انتصابیون تبعیض قائل نشود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید