مرخصی استعلاجی معاون احمدی‌نژاد از زندان تمدید نشد

کدخبر: ۲۹۹۴۹۸
اقتصادنیوز: مهران عبدالله‌پور، وکیل حمید بقایی عنوان کرد: علیرغم همه تاکیدات پزشکان متخصص، مرخصی استعلاجی آقای بقایی تمدید نشده و به حضور در زندان در تاریخ 98/2/6 ملزم شده‌اند.

/ الزام بقایی برای بازگشت به زندان خلاف توصیه‌های پزشکی است/ احتمال بروز سکته مجدد وجود دارد

اعتمادآنلاین| مهران عبدالله‌پور، وکیل حمید بقایی  با اشاره به آخرین وضعیت حمید بقایی گفت: حمید بقایی در تاریخ  5/4/98 دچار سکته مغزی شده که پس از دو هفته به بیمارستان اعزام می‌شود. بر اساس نظریه متعدد پزشکان متخصص، ضمن تایید بروز سکته مغزی، برضرورت پیگیری و معالجه در محیطی بدون استرس و بدون تنش تاکید کرده‌اند.

وی افزود: پزشک متخصص قلب ضمن تایید بروز آریتمی شدید قلبی به صراحت عنوان کرده معالجه ایشان ضرورتاً باید در محیطی به دور از تنش و فشار روحی صورت گیرد که حتی در این صورت نیز احتمال عدم حصول نتیجه مثبت از درمان دارویی و انجام عمل جراحی وجود دارد.

عبدالله‌پور یادآور شد: پزشکان متخصص مغز و اعصاب و همچنین اعصاب و روان نیز تاکید کردند بهبود شرایط جسمی و درمان نامبرده در صورتی موثر است که معالجه ایشان در محیطی آرام و بدور از تنش صورت گیرد در غیر اینصورت احتمال بروز سکته مجدد بسیار محتمل است.

وکیل بقایی ادامه داد: همچنین طبق نظریه پزشکان، در اثر عوارض سکته مذکور، موکل 40 درصد شنوایی خود را از دست داده و همچنین  دچار دوبینی شدید نیز شده است.

عبدالله‌پور با بیان اینکه مع الوصف با عنایت به مراتب مذکور و وجود مستندات کافی، متاسفانه کمیسیون پزشکی قانونی علیرغم تاکید و تصریح خود برپیگیری امور درمانی، تحمل ادامه حبس را فاقد اشکال قلمداد کرده که مورد اعتراض و انتقاد شدید ما بوده که مراتب به مراجع زیربط منعکس شده است، گفت: نکته مهم آن که پزشکان متخصص ضمن تشخیص اینکه عوارض جسمی مذکور ناشی از سوء‌تغذیه و فشارهای عصبی است، احتمال بروز سکته مجدد را بسیار محتمل دانسته‌اند و در این خصوص اعلام خطر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم همه تاکیدات پزشکان متخصص، مرخصی استعلاجی آقای بقایی تمدید نشده و به حضور در زندان در تاریخ 98/2/6 ملزم شده‌اند.

وکیل بقایی گفت: با توجه به شرایط جسمی نامناسب آقای بقایی و علیرغم تاکید پزشکان بر پیگیری امور درمانی در محیط بدون استرس و تنش‌زا، الزام ایشان به بازگشت به زندان خلاف توصیه‌های پزشکی بوده و با توجه به شرایط جسمی موکل و هشدار پزشکان نسبت به احتمال بروز سکته مجدد، نگرانی شدیدی نسبت به عدم تکمیل مراحل درمانی درخارج از زندان، و بازگشت ایشان به زندان که قاعدتا تنش‌زا و استرس‌آور است، وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید