عارف: گفتمان اصلاحات ظرفیت جبران اشتباه را دارد

کدخبر: ۲۹۹۵۰۸
اقتصادنیوز: رئیس فراکسیون امید تاکید کرد:رمز موفقیت گفتمان اصلاحات انسجام و همبستگی است اما به نظر می رسد ماموریت عده‌ای محدود در داخل جریان اصلاحات شکاف انداختن در داخل این جریان است و من از همه فعالان اصلاح‌طلب درخواست می‌کنم به خاطر حفظ گفتمان اصیل اصلاح‌طلبی از طرح مطالبی که باعث ایجاد دو دستگی در خانواده اصلاحات می شود پرهیز کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه  با فعالان سیاسی اصلاح‌طلب استان تهران و  مرکزی با تبریک دهه ولایت و قدردانی از مسئولیت پذیری مردم در مشارکت چشم گیر در انتخابات های گذشته و رای به گفتمان اصلاحات ،گفت: اگر بخواهیم مسیری که آغاز کردیم را ادامه دهیم هیچ راهی جز وحدت،انسجام و کوتاه آمدن از منافع فردی و گروهی نداریم .

وی در ادامه افزود: معتقدم راهی که از سال ۹۲ آغاز کردیم راه درستی بوده و مردم نیز همراهی خوبی در این مسیر با گفتمان اصلاحات داشتند و رای معناداری که به آقای روحانی دادند بر اساس حمایت جریان اصلاحات از ایشان بود.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با توصیه به فعالان اصلاح طلب مبنی بر سرگرم نشدن به حاشیه‌ها، تصریح کرد: اختلاف نظرها در یک جبهه سیاسی طبیعی است ولی باید مراقبت کرد گلایه ها باعث شکاف در خانواده اصلاحات نشود.

وی با بیان اینکه برخی هجمه ها در ظاهر به یک فرد خاص است ولی در نهایت گفتمان اصلاحات را نشانه گرفته است ،خاطرنشان کرد: ویژگی گفتمان اصلاحات سیالیت و درجا نزدن است به همین دلیل از صحنه تحولات سیاسی کشور هیچگاه نمی توانیم کنار بکشیم.مردم شاید از رفتار اصلاح طلبان گلایه داشته باشند اما عمیقا به گفتمان اصلاحات اعتقاد دارند.

رئیس فراکسیون امید با یاددآوری شرایط انتخابات خرداد ۷۶ ،گفت:یک گفتمان سیاسی برای پیروزی در انتخابات حضور پیدا می کند اما اگر پیروز نشد نمی تواند عقب نشینی کند.

وی با بیان اینکه یک جریان سیاسی با توجه به شرایط تاکتیک های حضورش در انتخابات تغییر می کند،تصریح کرد:گفتمان اصلاحات گفتمان ناامیدی نیست و راهبرد ما در چارچوب این گفتمان حضور فعال در مناسبت های مختلف از جمله انتخابات است.شرایط فعلی با اوایل دهه ۹۰ که جریان اصلاحات در محدودیت به سر می‌برد قابل مقایسه نیست.آیه یاس خواندن و منفعل بودن چاره کار نیست.

عارف با بیان اینکه بعد از تشکیل فراکسیون امید حملات علیه این فراکسیون آغاز شد اما مردم در انتخابات شوراها مجددا به گفتمان اصلاحات رای دادند ،تصریح کرد:جریان اصلاحات ظرفیت جبران اشتباه را دارد و اگر در گذشته بر اساس مصلحت اندیشی ها،محدودیت ها و پذیرش توصیه افراد کسانی در لیست های انتخاباتی قرار گرفتند که در موقعیت های حساس از پشت به ما خنجر زدند مطمئنا در انتخابات پیش رو به گونه دیگر عمل خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد:رمز موفقیت گفتمان اصلاحات انسجام و همبستگی است اما به نظر می رسد ماموریت عده‌ای محدود در داخل جریان اصلاحات  شکاف انداختن در داخل این جریان است و من از همه فعالان اصلاح‌طلب درخواست می کنم به خاطر حفظ گفتمان اصیل اصلاح‌طلبی از طرح مطالبی که باعث ایجاد دو دستگی در خانواده اصلاحات می شود پرهیز کنند.

وی با اشاره به برخی مطالبی که درباره شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان  مطرح می شود ،گفت:از طرفی می گویند شورای عالی اصلاح طلبان صرفا کارکرد انتخاباتی دارد اما در اظهارنظر دیگر می گویند چرا بر عملکرد نهادهای برآمده از این شورا همچون فراکسیون امید و شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت نمی کنند ؟آیا طرح اینگونه مطالب بدون اطلاع از ساز و کار شورای عالی اصلاح طلبان دستاوردی جز بر هم زدن وحدت و همبستگی جریان اصلاحات دارد؟

رئیس فراکسیون امید با اشاره به ویژگی صلح طلبی جریان اصلاحات ،گفت:جریان اصلاح طلب همیشه منادی صلح بوده و هر زمان این جریان در حاکمیت حضور داشته در عرصه بین الملل با دست برتر و اقتدار در مقابل ابرقدرتها مذاکره کرده است.ایده گفت‌وگوی تمدنها نیز از موضع اقتدار جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود. در داخل کشور هم اصلاح‌طلبان ایده گفت وگوی ملی را مطرح کردند که هم اکنون با دوستان و رقبای خود در حال گفت و مذاکره برای عبور از چالشهای کشور هستیم.

عارف در پایان با تاکید بر اینکه عمیقا اعتقاد دارم راه نجات کشور حاکمیت گفتمان اصلاحات است، گفت: وظیفه اطلاح طلبان است که همه تلاش خود را در این زمینه بکار بندند و با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت این جریان، حضور موثر و فراگیری در انتخابات پیش رو داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید