پمپئو: پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با چین به توافق می‌رسیم

کدخبر: ۲۹۹۵۰۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا به گروهی از نمایندگان تجاری و اقتصاددانان هوادار تجارت آزاد گفت که اختلاف‌ها با چین می‌‌تواند تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به پایان برسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، به گروهی از نمایندگان تجاری و اقتصاددانان هوادار تجارت آزاد گفت که اختلاف‌ها با چین می‌‌تواند تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به پایان برسد. 

از جمله کسانی که در این نشست شرکت داشتند می‌توان به «استفان مور» نویسنده اقتصادی و «استیو شوارزمان»، رئیس هیات مدیره شرکت بلک‌استون اشاره کرد. 

مور گفت که حرف‌های پمپئو درباره رسیدن به توافق با دولت چین در زمینه مسائل تجاری، خوش‌بینانه بود. 

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت:‌ «او هنوز فکر می‌کند که می‌توان پیش از انتخابات به توافق رسید. به گمانم همه سر این قضیه توافق داریم که این برای اقتصادمان بهتر است.»

مور همچنین عنوان کرد که پمپئو نگاهی آزمندانه به توافق کوتاه‌مدت تجاری با چین دارد. او خاطرنشان کرد که همچنان موانعی برای رسیدن به توافق با چین وجود دارد. 

وی با اشاره به سخنان پمپئو گفت: «تلاش بسیاری برای راضی کردن چین بر سر مسائل باید انجام گیرد. در حال حاضر افراد سخت‌گیری در راس قدرت قرار دارند».

«جان کاسیماتیدیس» بنیانگذار شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای گریستدز، نیز گفت که پمپئو گمان می‌کند که آمریکا و چین تا سال آینده میلادی می‌توانند به توافق برسند. 

وی گفت: «پمپئو درباره چین حرف زد. او گمان می‌کند که احتمالا به نتیجه می‌رسیم و پیش از پایان سال ۲۰۲۰ کار تمام می‌شود.» 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید