هشدار جدی AFC به فوتبال ایران در مورد عدم ورود زنان به استادیوم ها

کدخبر: ۲۹۹۵۱۷
​اقتصاد نیوز:نفر دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد زنان در کنار مردان باید از حق تماشای فوتبال برخوردار باشند.
هشدار جدی AFC به فوتبال ایران در مورد عدم ورود زنان به استادیوم ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد فوتبال در آسیا اعلام کرد زنان در همه کشورها از جمله ایران باید بتوانند در رقابت های انتخابی جام جهانی قطر که از چندی دیگر شروع می‌شود، وارد ورزشگاه شوند. 

مدت‌هاست که درباره حضور زنان ایرانی در استادیوم‌های ورزشی صحبت می‌شود، با این حال سال گذشته شرایطی فراهم شد تا هزاران زن بتوانند دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را که از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا سازماندهی شده، از نزدیک ببینند. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده در تلاش است تا با همکاری با فیفا، راه حل دوستانه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها پیدا و اجرایی کند. 

ویندسور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگو با رویترز در این باره گفت:‌ همه باید از این حق برخوردار باشند. فوتبال بازی همه گیر است. زنان در ایران فوتبال بازی می‌کنند، مردان هم بازی می‌کنند. به همین خاطر همه باید از این حق برخوردار باشند تا این ورزش را از نزدیک ببینند. در هر صورت ما به قوانین داخلی هر کشور احترام می‌گذاریم ولی از طرفی می‌خواهیم به رشد جایگاه فوتبال در کشورها نیز کمک کنیم. 

فیفا در ماه ژوئن نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران زد و از این فدراسیون درخواست کرد تا مهلتی برای ورود زنان به ورزشگاه ها در ایران تعیین کند و زنان بتوانند بلیت‌های بازی ایران در انتخابی جام جهانی را خریداری کنند و به ورزشگاه ها بروند. 

دبیر کل AFC همچنین به تمجید از ورود زنان ایرانی به ورزشگاه در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و در عین جال تاکید کرد شرایط فعلی شامل سناریوهای مختلفی است. او ادامه داد: نگرانی‌هایی وجود دارد. گزینه‌های زیادی هم در حال حاضر روی میز است. واقعا نمی‌دانیم کدام مسیر به سرانجام می‌رسد.

نفر دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد، ظرفیت‌های زیادی برای فوتبال زنان در آسیا وجود دارد و نگرش‌ها حتی در کشورهای محافظه کار نظیر عربستان نیز تغییر کرده که سال گذشته ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها را برداشت.

او هم‌چنین عنوان کرد یک زن سعودی به زودی به عنوان عضو کمیته AFC منصوب خواهد شد تا به رشد فوتبال زنان در قاره آسیا کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید